Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är nyfiken på vad andra har för funderingar kring dessa skor. http://www.cytekhorse.com...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: weasel_
·
Foder & Strö Har läst runt lite olika foderrekommendationer och det verkar ju relativt lätt att gissa sig till hur mycket som går åt extra vid...
Svar
15
· Visningar
2 564
Senast: Sundbro
·
Hästvård Min häst har återkommande problem med sadelstadsknutor. Idag var vi inne på kliniken och provade att spruta med cortison. Någon som har...
Svar
4
· Visningar
4 341
Senast: sassiball
·
Hästvård Inte en susning om var den här tråden ska ligga, moderator får gärna flytta om den ligger fel! Min 5-åring gapade hela tiden när man...
Svar
18
· Visningar
3 405
Senast: Kaffeekopp
·
Hästvård Hittade ingen tråd om ämnet. Men finns det så hänvisas jag gärna dit :) Har en 4 åring som på morgonen är lite svullen i sina bakben...
Svar
8
· Visningar
2 913
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hur tänker ni som har/haft "kolikhästar" kring foder, träning osv. Vad kan man göra för att undvika ett anfall? (Lite brett ämne...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jaa, som rubriken lyder. Har 1 häst och 1 ponny som skulle behöva byta hage, på grund av att deras nuvarande är så totalt lerig så de...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: Tillis
·
Foder & Strö Pga det dåliga höet måste jag ge mycket protein. Jag har än så länge provat potatisprotein. Men hur blandar man det? Det är mycket, 5...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Betsybabe
·
H
Hästvård Hejsan! Idag fick jag veta av vet att min ponny har för låga blodvärden. Anledningen till att vi har tagit blodproverna är för att hon...
Svar
0
· Visningar
774
Senast: Hoppla
·
Hästvård Imorse vid utsläpp var hon svettig (hade stått inne på stall över natten som vanligt) Hon hade halm på ryggen, så hon har rullat sig...
Svar
16
· Visningar
1 940
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Jag är sugen på att prova denna produkt Verm-X på mina hästar då den verkar gå hand i hand med resten av min hästsyn (så naturligt det...
Svar
3
· Visningar
3 028
Senast: Sammet
·
M
Hästvård Jag fick idag veta att min häst har atros med tydliga pålagringar på kotan och leden ner till hoven på vb. Det hela har utvecklats mkt...
2
Svar
20
· Visningar
4 444
Senast: mctyson
·
Hästvård När tar ni ut veterinär? När gör ni det inte? En häst var nick-halt eller vad man ska kalla det (nickar när man springer med hästen)...
2
Svar
31
· Visningar
3 527
Senast: martha
·
Hästvård Min häst var igår med om en olycka och skrapade bort en massa päls på ett stort område på insidan av ena låret, det blev lixom en...
Svar
16
· Visningar
5 216
Senast: G-uldlock
·
Hästvård Min shettis har eksem och ser hemsk ut i ansiktet och har nu fått nått på ryggen,känns som knutar på rumpan går tappat päls på vissa...
Svar
6
· Visningar
1 902
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag fick order av min veterinär att minst en gång om dagen trycka hästen på sidorna om svansroten (alltså inte intill svansroten, snett...
2
Svar
24
· Visningar
5 563
Senast: SmizzSpeedy
·
Hästvård Har en fundering. Vår åring har blivit helt knottrig. Trodde första att det var för att han haft täcke på sig och att det blivit pga...
Svar
6
· Visningar
1 258
Senast: Piffpuffen
·
Foder & Strö Vad finns det egentligen för mineraler? Jag behöver ett koncentrerat mineralfoder med en Ca/p kvot på ca 2. Har kollat på miner...
Svar
8
· Visningar
1 385
Senast: Elina8
·
Hästvård Skulle ni besiktiga en miniatyr ponny? Dvs en ponny som är ca 80 cm i mkh som ska gå som barnponny/ev körning? Inget avancerat. Den har...
Svar
16
· Visningar
1 426
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård En vän till mig har en häst som dagen efter hon hoppat började halta. Hältan syns inte i skritten(mer möjligt för ett mer vant öga...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka