Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var på klinik igår med min tvååring som är ordentligt halt. Han är inte svullen eller varm någon stans men när han går ser man att...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: aldente
·
  • Låst
Hästvård Jag sitter och kollar efter någon som kan raspa tänderna på min kusins häst, jag känner inga där hon bor och har därför inte heller en...
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: Boj
·
Hästvård Jag upptäckte en sak idag.. När mitt 4åriga sto går i nedförs backe så "knäpper" det i kotorna bak? Ser ungefär ut som patella, fast vid...
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: lindahennig
·
Foder & Strö Sitter här och kliar mig i huvudet. Var hos foderhandeln förra helgen och på disken stod ett antal flaskor med ett hyaluronsyra...
2 3
Svar
42
· Visningar
16 474
Senast: CBoggie
·
Foder & Strö Jag är intresserad av att få veta värden på linfrö så jag kan använda mig av det i mitt foderstatsprogram:)
Svar
7
· Visningar
1 295
Senast: BIMM
·
O
Hästvård Min häst har fått en skum "utväxt" på hoven, eller vid kronranden.. Det är bara på insidan. Kolla bilden.. Är som en kula inuti...
Svar
3
· Visningar
5 180
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har en 6 årig D ponny som hade lite sadeltvång när hon reds in som 4 åring. i februari i år började hon kicka mycket speciellt i...
Svar
0
· Visningar
2 390
Hästvård Vill börja tömköra min -10 lite för ev inkörning till våren,vi har haft gjorden på kanske 5-7 ggr,är en riktig tömkörningsgjord i...
Svar
9
· Visningar
2 007
Senast: moon
·
Hästvård Har funderat mycket på alla frågor som ställs om hur man ska göra om man misstänker skada el dylikt på hästen. Har man inte en sorts...
Svar
19
· Visningar
1 862
Senast: a1agnlju
·
S
Foder & Strö Nu är det så att jag har inte kunnat få tag på hö som har några värden att tala om :devil: vilket ger mig ett slutresultat på att jag är...
2
Svar
27
· Visningar
2 861
Senast: lewellyn
·
Hästvård Som rubriken råder, är det någon här som har märkt att hästen tagit skada av att täckas året runt? Nu syftar jag inte på problem såsom...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 233
Senast: Highcat
·
Hästvård Mitt sto har under ca. 3 veckor plötsligt tappat en massa muskler och hull... Hon var ganska tunn redan då vi fick henne, men med mycket...
Svar
15
· Visningar
2 065
Senast: noble art
·
L
Hästvård Hur ofta raspar man tänderna?hur ofta gör ni det?behövs det på alla?det kanske låter som en dum fråga men hoppas på svar!! Vem raspar...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 941
Senast: Holle
·
Hästvård Hej! Jag är skötare på en fjording och ägaren till hästen har sagt att jag gärna får klippa manen och vi funderar på om vi ska stubba...
Svar
4
· Visningar
8 213
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en häst som är lite svankig och tunn i överlinjen (utan att ha en "vass" ryggrad, han är snarare ganska platt över ryggen) och...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Teresa00
·
Hästvård Har fått diabetesmedicin, metformin eql pharma (människomedicin) till min häst och på burken står: får ej tuggas eller krossas. Vad...
Svar
14
· Visningar
2 176
Senast: annonnonne
·
Hästvård Jag har just bokat en tid på kliniken för att kolla hästens mun. Tidigare har jag haft distriktaren som kollat, men jag litar inte...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: Seabaz
·
D
Foder & Strö Hejhej.. Hur mycket ger ni era ponnys i både hö, kraftfoder? :confused: :)
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Isislover
·
Foder & Strö Jag ska hämta hem en ny häst i helgen, en rätt så smal krake som gått på bete tills nu med knappt något stödfoder. (en bal i hage med 20...
Svar
4
· Visningar
1 244
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Vad kan man använda för kraftfoder om man vill få i hästen mer energi men inte så mkt mer protein? Jag väntar just nu på min...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka