Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ojj..finns det inom hästvärlden oxå?? Jag jobbar i optikbranschen sen 8 år tillbaka och det ämnet finns i de flesta ögondroppar. I ögondroppar är det en smörjande ingrediens som binder fukten på ögats yta. Förr i världen utvanns det ur tuppkammar, men framställs nu på syntetisk väg. Det kan användes även för många år sedan i vattensängar för att hindra vattnet från att bli dåligt och börja lukta illa. Så min undran är: Vad är det bra för hos hästar?? Alltså vad är tillskottet för?? Jag förstår ju att det inte är enbart hyaluronsyra man ger utan det måste ju finnas något annat i det. (Det används oxå under namnet Restylane..ni vret..för läppförstoring och sånt.)
Effekten av hyaluronsyra är starkt beroende av molekylvikten som i sin tur beror på kedjelängden. Kortkedjig hyaluronsyra med låg molekylvikt ger snarast en proinflammatorisk effekt. Det är den långkedjiga hyaluronsyran med en molekylvikt av minst 500 000 Da som har en positiv antiinflammatorisk effekt.
http://www.hyalogic.com/hapopups/HMW HA.pdf