Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min gammle ponny (25) har jag märkt på senare tid ibland får "hamsterkinder", det samlas liksom grovfoder eller gräs mellan kinden och...
Svar
4
· Visningar
1 556
Senast: Buck
·
Hästvård Det är så att vi haft kvarka inärheten av vårt stall och därför har jag varit tvungen att tempa hästen i princip varje månader sen 1-2...
Svar
4
· Visningar
1 817
Senast: Melrose
·
Foder & Strö Vet inte vilket forum det här passar bäst på men om jag är fel ute kanske någon snäll modde kan flytta :)? Hur gör ni för att lösa...
2
Svar
38
· Visningar
4 617
Foder & Strö Vad föredrar ni? Hästen det gäller är inte speciellt kräsen utan slukar det mesta så smakligheten är inte det viktigaste. Han är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
9 967
Senast: Jochanda
·
Hästvård Kom till stallet igår och fann min häst med samtliga ben jämntjocka! Inget halt så han fick röra på sig en stund. När vi kom tillbaka...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Piamaria
·
Hästvård Någon som känner igen detta eller har någon teori? I mars 2011 så blev min annars pigga och matglada häst aptitlös och hängig och hon...
Svar
15
· Visningar
4 473
Foder & Strö utan bara nätet runt. Törs man köpa sådant eller har fukten krupit in även om bollarna förvarats under tak? Erfarenheter?
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: lahsd
·
Hästvård Hej, Jag har en shettis som har haft fång 2 år sen och har sommereczem. Desutom ingen särskild bra immunsystem. Han tycker dock...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: alexvb
·
Hästvård Någon som vet hållbarhet/bäst före för plegg som förvarats svalt och mörkt i några år? Har inte burken hemma så att jag kan läsa. Någon?
Svar
14
· Visningar
3 157
Foder & Strö Har nu tyvär fått ett hål i en av balarna, så jag har nu tejpat några lager med silvertejp över hålet. Men nu undrar jag om det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 928
Senast: Mary91
·
Hästvård Kan hästar få demens? Jag håller på att läsa om demens i en bok nämligen bara för det höga nöjes skull och började tänka på om hästar...
Svar
5
· Visningar
4 664
Senast: kattan1974
·
Foder & Strö Nu ger jag snart upp med denna foderstat! Har suttit hur länge som helst och ingenting stämmer i slutänden! Finns det rent...
Svar
10
· Visningar
2 684
Senast: drysno
·
I
Foder & Strö Vilket hö är bättre: (pratar inte om värderna, bara om strukturen!!!) - Hö som är tunt, strukturen som betesgräs, utan baljväxter -...
Svar
6
· Visningar
2 309
Senast: ilse_pilse83
·
Hästvård Min kille lyckades halka ut ur transporten igår och rev upp ett sår precis under kotan och fick ett skrapsår under bakknät, det under...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: anjescka
·
J
Hästvård (vet inte om tråden ligger rätt, flytta den gärna om det är fel) Finaste islandshästen på jorden har nu fått domen "cushing...
2
Svar
27
· Visningar
10 438
Senast: Centaur
·
Hästvård Luddig rubrik kanske men behöver lite andra tankar i det här. Hästen har i hela sitt liv gått barfota och fick skor i våras. Han var då...
Svar
11
· Visningar
3 053
Senast: axel
·
Hästvård Min nya hingst har haft problem att kissa . Han försöker men det kommer inget han står i kissställning men det häånder inget han har...
Svar
12
· Visningar
3 297
Senast: CeciliaT
·
Hästvård Min häst fick en ny boxgranne(1/10), han hatade genast den hästen och sparkade flitigt så fort det blev matdags eller när han tyckte att...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: bunny
·
Hästvård Som rubriken säger så undrar jag om någon har erfarenhet av senskadeliknande svullander som orsakas av vätska under huden? Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 614
Senast: WildWilma
·
Hästvård Hej! Jag skrev en tråd för ett par veckor sedan om att min häst fått knäledinflammation på båda bakknäna. Detta försvann till en...
Svar
1
· Visningar
1 481
Senast: gicageli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår