Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ...får ni ofta kommentaren att "Ja, men så mycket grovfoder kan man ju inte ge till en häst! Såna där program visar ju helt fel!"? När...
2
Svar
27
· Visningar
2 819
Senast: sthu
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 232
Senast: Rosett
·
Hästvård Min gamla dam fick förstoppningskolik i går. Vet var här sent i går kväll och gav henne kramplösande och slangade paraffinolja. Hon hade...
2 3
Svar
55
· Visningar
16 410
Senast: kolfinnur
·
Hästvård Lillen skrämde slag på mig imorse. Jag noterade när jag var ner att han var 'snubblig' i boxen, och vid närmare koll fick jag som sagt...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 948
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har iaf den erfarenheten av att hovarna växer mycket mindre på vintern. På min ett-åring har jag ut hovis var 7:de vecka,och sist...
Svar
11
· Visningar
1 311
Senast: Fibusen
·
M
Hästvård Min häst har fått en senskada. Förmodligen då han fastnat eller trampat fel i hagen. Det är på ett bakben, den stora senan på...
Svar
13
· Visningar
1 759
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård hej min polle har mjuka strålar och ömar när man trycker med en hovkrats, men ömar inte när han går, han har skor på sig, och hoven är...
2
Svar
20
· Visningar
7 906
Senast: Ottilia
·
Foder & Strö Hejsan. Jag har ett stort varmblod på ungefär 175 i manken och är ganska grov för att vara varmblod. Han är hobbyhäst, bara...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: pinky
·
Hästvård Kort bakgrund. Hästen fick två småsår på insidan av vänster has för 14 dagar sen. Svullnade över hasen men de blev bättre vid lättare...
Svar
0
· Visningar
969
Hästvård .. se utifrån att hästen har/ har haft en senskada? :confused: En person sa att kiropraktorn sagt att hästen hade haft en senskada...
Svar
8
· Visningar
1 852
Senast: norpan
·
Hästvård Är det någon som varit med om att hästen har fått problem att tugga maten och sen fått foderstrupsförstoppning efter tandraspning? Det...
Svar
7
· Visningar
2 462
Senast: TantEster
·
Hästvård Hästen kissar och dricker mycket. Cushing och IR prover tagna och de var inom normala värden. urinprov och njur-lever värden...
Svar
16
· Visningar
1 292
Senast: clubman
·
Foder & Strö Ja de här är värden på ett hösilage vår vanliga leverantör vill sälja oss. Han säger att det är ett riktigt bra silage som han ger sina...
2
Svar
21
· Visningar
2 224
Hästvård En av mina ponnyer har kliat av sig sin man och lugg, samt skrubbat sig runt ögonen, i höst. Det har väl, i ärlighetens namn, försvunnit...
Svar
2
· Visningar
3 485
Senast: Boj
·
Hästvård Hur bleker man en svans som ska vara vit och har blivit gul smutsig vill ej använda skimmel medel då blir den blålila min häst är...
2
Svar
36
· Visningar
7 851
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min häst har åter fått lymfangit:cry: Jag har hört att Bufo Rana ska vara ett bra kompliment till behandling av lymfangit....är det...
Svar
5
· Visningar
1 408
Senast: martha
·
T
Hästvård Min häst har haft diarré samt varit brunstig och jag får inte bort "smutsen" från öppningen/in under rumpan. Tvättar och gnuggar men det...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Nafayette
·
Foder & Strö Hej! Nu har vi äntligen fått hem vårt silage och ska börja ge av det. Då kommer ju nästa fråga- hur byter man bäst när man har en...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Min konvalecent har precis fått flytta ut på stallets lösdrift och han trivs verkligen jättebra. Jag har dock lite funderingar på om det...
2
Svar
22
· Visningar
7 448
M
Hästvård Min häst har svullnad i båda bakbenen, störst i det ena, han har haft det till och från drygt en vecka. Vad kan det va? Inga sår eller...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: mctyson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023