Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej allihopa! Jag hyr en ponny som går på ridläger på sommrarna, jag ska ha henne i tio månader och det sista jag vill är att det ska...
2
Svar
20
· Visningar
3 110
Senast: lorizan
·
Hästvård Min häst får tandsten lätt. Ffa runt "hingstbetarna", de tändterna bakom framtänderna i underkäken. Ser nu även att det är lite på...
2
Svar
23
· Visningar
7 720
Senast: Snowball
·
Hästvård Jag har precis flyttat hästen till ett stall där tanken är att dom ska gå ute så mycket som möjligt (lösdrift men finns tillgång till...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: Piek
·
S
Foder & Strö Har försökt söka och söka men jag kommer inte fram till något alls av de trådar jag hittar. Tror jag är ordentligt trög idag... Hur...
Svar
0
· Visningar
728
Senast: ScareCrow
·
Hästvård Lång historia kort: Kallblod som inte känts 100 en tid från och till. Kollad på klinik i april pga hovöm - tunna sulor:skor och sula på...
2
Svar
29
· Visningar
7 777
Senast: Lindon
·
Hästvård Hur mycket kostar en hästmassage....? Ni som har haft en hästmassös och behandlat er häst, har det gett ett bra resultat...har ni...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: polette
·
Foder & Strö Om man har hästen tex på lösdrift och endast ger kraft/tillskottfoder då man är ute dvs 1 gång om dagen. Var går gränsen för hur mycket...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: EmmaW
·
Hästvård Hej alla! Har letat runt men inte hittat svar, så jag ger er en chans! ;) Min exex häst har blivit inlagd och jag vill gärna hälsa på...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård hej, jag ska nästa säsong tävla fälttävlan. Eftersom et är en ganska stor påfrestning för benen (+ att det ofta blir ganska varmt under...
Svar
5
· Visningar
2 686
Senast: clusia
·
Hästvård Ponnyfarbror (26 år) är blöt om magen och benen på morgonen när jag kommer och skall släppa ut. Inte blöt så att det droppar av honom...
2
Svar
27
· Visningar
3 145
Senast: Mooch
·
Hästvård Ska bygga en sjukhage och en bekant till mej kan ge mej en lastbil med stenmjöl. Skulle det funka lika bra som sand? Någon som vet?
Svar
8
· Visningar
1 638
Senast: CurlySue
·
Hästvård Ja, jag hade en tråd uppe här för ett tag sedan. Den blev antagligen borttagen för att de började spekuleras i kliniker och veterinärer...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 746
Hästvård Förra året efter snösuleborttagning blev min häst så öm i fram att jag kände att helsulor var enda alternativet just då. I år har samma...
2
Svar
21
· Visningar
3 255
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Dum fråga kanske, men vad är skillnaden mellan krossas havre och havregryn?
Svar
2
· Visningar
1 618
Senast: Natasja
·
Hästvård Min 18 månaders nyblivna valack står nu i 5*5 sjukhage efter sin klinikkastrering i tisdags. Trots han ser dom andra hästarna, vandrar...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: Spirit
·
Hästvård Halloj!! Hade hemma min hovslagare idag och då pratade han om att man kunde pensla på kullager fett inne i hoven istället för att...
Svar
14
· Visningar
6 454
Senast: pulkaskurk
·
Foder & Strö Med årets hö, kommer jag behöva lite proteintillskott och tänkte då testa lägga till linfrökaka. När jag räknar i Nutrina, kommer jag då...
2
Svar
27
· Visningar
17 788
Senast: Natasja
·
S
Hästvård Hej! Hästen jag har på foder har blivit otroligt halt, vad skall man göra för att skona de bäst? ;o Hon har även spatt så hon måste...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Skogstroll
·
Z
Foder & Strö Har en 4 åring som är under inridning. skulle behöva protein tillskott, vilket tycker ni är det bästa fordet för det? :crazy: hört att...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: lewellyn
·
Hästvård Min häst är rejält halt, förhoppningsvis en hovböld men ska in och röntga för att utesluta en hovbensfraktur iaf. Han står nu gipsad...
Svar
9
· Visningar
1 973
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur