Hur blanda potatisprotein

Sv: Hur blanda potatisprotein

Tack :D Det nya verkar bra, fr tillgång till egenproducerat silage och halm obegränsad tillgång samt havre o betfor obegränsad tillgång. 26 boxar, även unghästar så hon kan leka :D

Ang betalning så sa jag att ägaren får berätta för mig vad han vill ha. Han räknade en kalkyl och jag accepterade

För att återkomma till ämnet så äter hon inte proteinet. Hon gjorde det de första dagarna lite försiktigt men nu säger stallägaren att det inte funkar. Så jag får prova med krafft muskel igen istället.

Jag lägger lucernhack i botten sen potatisprotein och mineraler och sen lite hack uppepå. I detta häller jag lite lagommycket vatten och "bakar" sedan runt det med händerna. Fodret blir då fuktigt men inte blött. Min häst som hatar soppa äter utan problem.

*KL*

Vart får man tag i PP runt Stockholm/Sörmland? Letat som en tok, och har
t o m killat personalen på Lantmännen/Granngården under hakan, men dom
kunde inte ta hem heller.

Jag introducerade det i väldigt långsam takt under tre veckor och nu äter båda hästarna det utan problem.

Blandar det med KwikBeet och mineraler som sedan får stå och dra.
De tycker bäst om när det är i konsistensen av chokladbollsröra.:)

MMBetsybabe

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
590
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar