Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som rubriken lyder, är det någon som har några erfarenheter om det? http://7nail.com/shop/Eng/frontpage.html Tycker det låter smart...
2
Svar
32
· Visningar
3 450
Hästvård Hästen har fått ordinerat promenad 15-20 min per dag. Liten hälta och hon får finadyne för trolig vrickning. Det jag undrar är om det...
Svar
9
· Visningar
1 812
Senast: clubman
·
Hästvård Igår ringde de från stallet. Min tvååring står inte på alla fyra. WHAT tänkte jag, kände paniken och åker ut. När jag kommer ut står hon...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 380
Senast: Mirre
·
Hästvård Min valack svullnar upp i ena bakbenet varje natt. Från halva benet o hela vägen ner till kronranden. Endast ena benet,det går över...
Svar
5
· Visningar
1 029
Hästvård Har precis ryckt mitt livs första man. Lärde mig hur man gör för sisådär 10 år sedan på ridskolan, men sen hamnade jag i ett...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: smallsteps
·
Hästvård Hur sköter ni om den? Medicin, mat, motion och hur ser hagen ut? Väldigt tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Muggen bara exploderar på min lilla tjej just nu. Anledningen är simpel - vi har stallat in och hon får nu ensilage. Trots...
2
Svar
28
· Visningar
2 973
Senast: angel1
·
Foder & Strö Hej! Min häst går nu på 6 kg hö och 6 kilo ensilage, båda med bra värden! Funderar dock på om jag ska gå över till ensilage helt och...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har ett 15 årigt islandssto som är dräktig på ca 186 dygnet. Hon är ett kraftigt sto relativt lättfödd. I nuläget äter hon 5kg...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: Mynta2
·
Hästvård vill här med bara klargöra för er som utnämnt er till själv expert att fölungen som varit sjuk sedan juli nu fått diagnos rodokocker...
Svar
13
· Visningar
2 109
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hästen har haft zinkbandage i två veckor och när jag tog bort det så såg jag att hon har sår längs baksidan av skenan. Jag kan ju tro...
Svar
5
· Visningar
2 416
Senast: Corax
·
Foder & Strö Varför anger man mängden råprotein i en höanalys? Det är ju endast det smältbara råproteinet som man beräknar foderstaten med, eller har...
Svar
4
· Visningar
1 248
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hittade en knöl på min häst idag, sitter inte så man ser den utifrån men med lätt tryck känner man den. Stenhård, känns som ben och går...
Svar
9
· Visningar
5 910
Senast: feel
·
G
  • Låst
Hästvård Nu under detta år så har jag varit sugen på att skaffa häst igen efter att jag tog bort min häst för 1 år sen och började leta och...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
34 055
Senast: lady_mike
·
Hästvård Måste nu klippa min häst för första gången. Då vi ligger i hårdträning! Sista passet droppade Det om stackaren :crazy: Problemet...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Hemi
·
Hästvård Min ena ponny (sto, fyra år) är riktigt fet. Hon står tillsammans med fyra andra ponnyer i ungefär samma storlek och är inte hög i rang...
Svar
4
· Visningar
1 139
Foder & Strö Detta är första gången jag räknat ut en foderstat själv. Enligt mina beräkningar har min häst energibehov på 67 MJ och proteinbehov på...
Svar
9
· Visningar
1 289
M
Hästvård Hej. Har nyss varit på en klinik med min häst, som har haft svårt att galoppera. Han visade sig ha pålagringar i den mellersta...
Svar
9
· Visningar
3 981
Senast: noble art
·
Hästvård Som rubriken lyder så undrar jag hur kort era maskiner klipper era hästars päls? Köpte nya skär igår och tanken är att jag ska använda...
Svar
3
· Visningar
4 013
Senast: mumin
·
Foder & Strö Jag har fått någon sjuklig besatthet av att kolla innehållet i maten vi människor äter, och har nu plöjt igenom två böcker ang detta...
Svar
8
· Visningar
1 767
Senast: waldorff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010