När saker som inte får ske sker..

Sv: När saker som inte får ske sker..

Skönt att hon är inne nu. Jag har tänkt på dig flera gånger idag. Min lilla donna som stod i Skara en vecka var jag iväg med idag till lokala ATG kliniken så jag har haft gott om tid att fundera på hur det gått. Jag ska hålla tummarna för att allt går bra.

Min står i Skara nu. Får se vad de säger.

Usch oro för bebis. Ska ringa i morgon bitti för se så smärtstillande släppt och om de har en plan för henne.

Min lilla stod i andra gången till höger, andra boxen, på vänster sida. Idag är det 14dagar sen hon kom hem och så som det ser ut nu så blir det en vecka till på box, sen kan hon börja leva som vanligt igen.

Dom är duktiga så dom har nog en plan för din häst!

*kramar om matte och skickar en hälsning till fröken häst*

Vad skönt.. Hoppas det går vägen.

Som det såg ut idag hade de behövt röngta alla ben och hela ben för hon vägrade visa var det gjorde ont men halt som fan är hon :( Så hoppas hon i morgon kan visa bättre då hon inte har dubbel dos smärtstillande i kroppen längre.

Tackar för kramen och lovar hälsa fröken.

(Matte lite stolt för fick massa komplimanger av andra ägare för min fining.. *klen tröst men matte stolt*)

Idag visade hon smärta då hon inte hade smärtstillande kvar i kroppen.
De böjde och hon stegra sig när de böjde vänster fram så då röntgade dem. Fann ingenting.
De böjde igen vid hoven och hon hade ont så blev ultraljud.
Hittade en infektion vid kotledsskivan (tror jag det hette).
De sprutade in antibiotika och smärtstillande och då kunde hon stå på benet igen.
Så nu får hon antibiotika intravenöst (stavas?) till i morgon ev torsdag.
Sen får vi se hur hon reagerar på det och om de måste in och spola henne.

Höger bak hittar de inget på så där avvaktar de för se om det är samma eller bara belastningsskada.

Kotsenskida tror jag det var de sa, det som lät som 'kotledsskiva'? (Intravenöst var/är helt rätt stavat förresten =))

Skönt de hittat vad det var, och att hon snart mår bättre och kommer hem =)

Skönt att dom hittat nåt iaf. Hoppas att hon snart är bättre och får komma hem!! *håller tummarna*

Så hette det nog. Pratade i mobil ute i stallet och försökte hänga med i allt han sa :( Inte lätt.

Skönt att jag kan stava i alla fall. Nu längtar jag bara efter positiva svar så bebis får komma hem!

gracinda4.jpg

Nu har hon stått där en vecka utan större förändring.
Vi är uppe i 33000 kr i kostnad. Vi har 60000 i vetvård på försäkringen.
De vill ha henne en vecka till på intravenöst = 17500 kr till.
Sen kanske hon behöver OP om det inte blir bra = 10000 kr + 17500kr för eftervård en vecka..

Idag får vi inte ut liv om vi tar bort henne.. men jag är rädd vi inte ska ha råd betala allt :( Vill göra allt men det rusar i kostnader och inget händer.
Hur mycket is vågar man ha i magen?

Usch vad jag lider med dig :cry: eller er men pålle lider ju inte av oron för det ekonomiska .

Dock blir ju de 60000 kr nästan ca ??? 75 000 kr när du betalt självriskerna som ni har er att röra er med ?

Jag håller verkligen tummarna och tänker på er .

Stor Tröste Kram Miaa

Ska väll tillägga att 15000 kr i självrisker är ju ingen tröst ....

Min stod på klinik i 13 dygn, inkl. röntgen, amtibiotika(Två sorter) bandagebyten, gips, och röntgen igen, min slutade på notan 39.000kr. 34.100kr betalade mitt försäkringsbolag.

Men vad säger de att det är för fel, mer exakt? hur länge har hon gått med detta om de måste operera?!
Berätta läget för dem helt enkelt... De är det bästa då vet de om de och då kan de vara så att de hamnar i ett annat läge där de inte lägger hästen de första de gör om det inte blir bättre...

Jag var där och tog ett samtal med dem idag om detta. Men kirurgen vill inte in i hennes kota för hon är på väg åt rätt håll.
De går bara in om hon blir blockhalt igen på benet. Så nu står hon lindad och får antibiotikan..

Suck.. vill trolla henne frisk.. Känner mig maktlös.

Idag får vi inte ut liv om vi tar bort henne..

Jag håller tummarna stenhårt att hon snart är bra och kommer hem, och det ekonomiska löser sig (jag vet hur det är, betalar fortfarande på banklånet).

Men ang det citerade ovan. Så alla försäkringar har i dagsläget en klausul som ger ägaren möjlighet att om prognosen inte är bra, behandlingskostnaderna överstiger livvärdet osv att välja att avbryta behandling och få ut livvärdet ändå. Det måste godkännas av bolaget såklart, men de är (av förståeliga skäl) ganska generösa med att godkänna det (de spar pengar på det...)

Så, OM du nu, eller sen, känner att du vill ge upp och ta bort, 'innan man provat allt' så behöver det inte betyda du inte få ut liv.

Agrias veterinär klargjorde att vi får inte ut livbeloppet i dagsläget om vi väljer avsluta hennes lidande.

Tydligen fick man inte länka sin egen blogg men den finns på min sida här på Buke. Där kan ni läsa allt.
Tagit bort mitt gamla sto precis så lite skakig och hoppas inte behöva göra samma med lillflickan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 440
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 667
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka