När saker som inte får ske sker..

Sv: När saker som inte får ske sker..

Okej, ja då anser de antagligen att prognosen inte är så dålig. 'Trist' (ja eller hur man ska säga, hoppas ju givetvis att det ska gå bra, och 'inom försäkringspengarna) men hoppas du förstår hur jag menar.

Förstår hur du menar och vi hoppas det med. För går det över 60 så har vi inget att göra för vi har inte ekonomin :(

ser ut som om vi sitter i samma båt. min unghäst blev rejält halt slutet av förra veckan men de hittar inget på kliniken i skara... :( ett mysterium. tog även bort min gamla dam förra veckan oxå.

hoppas verkligen att din lilla tjej blir bra! vet hur du känner dig, jag är orolig som attan för min lilla tös.

Min unghäst blev också ordentligt halt i vintras. Inte heller då hittade Skara felet, jag åkte till Husaby istället och där konstaterades en ful knäskada (uttänjda ligament). Hoppas det går bra både med din och TS häst!

Står hon på skara med? :( Fy så tråkigt..

Idag blev det häst nummer tre. Mitt föl har skadat ögat så nu är distriksveterinär på väg ut :(

Vilket oflyt dina hästar har just nu. :(

Jag hoppas verkligen båda två blir bättre snart.

Jag vet hur det känns. Jag har haft det ena efter det andra under en lång tid. Det verkar vara hopplöst att komma ur det när det börjar. Men just nu har jag inga halta hästar, utan en under rehabilitering och dom andra ok:-) Lycka till!!

usch vet hur det är, håller tummarna för bägge dina hästar!!!

Men fy vilken otur. :(

Vet alltför väl hur det är, hade båda mina halta i vår, unghästen jan-april, den andra mars-augusti (då jag fick ta bort henne). Unghästen verkar *peppar,peppar* ok nu iaf.

Håller tummarna för alla dina hästar!

Titta vem som landade hemma på stallplanen idag ! :love:

imag0375_171485371.jpg

Nu är det 10 dagar boxvila med butta och shit.. sen återbesök 31/10 och då får vi se om det gått åt rätt håll, står still eller blivit sämre.. eller ja blir det sämre åker vi in tidigare men SÅ SKÖNT se henne på hemmaplan. Nu ska vi försöka få mat i min skinny bitch och överdosera med kärlek :love:

Hihi,jag är så GLAAAAAAAAAAAAAAD att hon äntligen är hemma! :D

Nu håller jag tummar,tår,tassar och hovar att "Grassan" blir frisk! Vackra häst! :love:

Åh vad härligt goda nyheter ;) Skönt för er flicka att få komma hem och med fortsatt läkning hemma istället .

Mia

Kan ju knuffa upp så har jag någonstans att klaga.

Två återbesök har vi gjort. På återbesök ett blev det en kur med Metacam med oss hem. Halt och svullen osv än men inte feber.
Återbesök två blev för jag ringde in. När vi gick av Metacam svällde hon upp, tappade aptit och fick feber.

Så i torsdags var vi inne. Halt. Tog plåtar och hon har nån difus på skelettet nedanför kotan som inte var där innan.
Haltar inte när de punktbedövar där så något är det. Så nu går hon hemma i sjukhage ca 2 mån till.. så sparar vi pengar till en MR.

Jag vill slänga in handduken men samtidigt kämpa för mitt lilla hjärta.. men hur länge ska man gå med ångest och värk i hjärtat?

Hon är otroligt snygg! :d

Håller tummarna för att de hittar felet och att hon blir helt bra snart. :)
Hur går det med fölis öga?

Fölis mår toppen :) Vi tog det nog direkt när det hänt så det läkte superfint!

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 440
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 667
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka