Min känsliga lilla häst... Del 156

Sv: Min känsliga lilla häst... Del 156

Havrepriset har inte gått upp på 20 år hos bönderna.

Bra mat för en billig peng.

Havrepriset har inte gått upp på 20 år hos bönderna.

Bra mat för en billig peng.

Du som är så lycklig :banana:
Finns igen havre har, prästgården sålt sitt på röt som gick till Grangård.
Havrekross gick på nästan 6sk.:mad:
Hel för 5+
Hade jag gott åt mycket havre och haft platts för förvaring skulla jag hitta non bonde.

Förstå inte hur folk har råd att köpa dessa dyr krafft, lusern och musli foder :confused:

En liten fundering.....
Har du provat att ge vanlig filmjölk? Ja, jag vet! Det är INTE hästmat, men på en del dåliga magar funkar det utmärkt! Även hästars....
Hade en ponny som var som din för ganska många år sedan och vår gamle distriktare föreslog fil. Helst 2*0,5 liter per dag. Efter ca 2 veckor drack hon filen ren! Men i början så fick vi ge henne ca en dl varje gång. Väl blandat med "nästan vad som helst", kli, betfor (mindre bra kanske :angel: ) havre, korn, knäckebröd, klippt hö....what ever! På den tiden var det ingen som hade kommit på att man kanske kan ge jäst till häst.
När väl magen hade stabiliserat sej så fick hon aldrig problem igen. Levde 10 år till sen!
Och i ditt fall så hade jag nog försökt hitta ett bra hö istället för ensilage. Mitt gammelsto var mycket lös i magen när hon kom förra vintern men efter ett tag på hö så är hon normal (i det fallet i alla fall..) Förra ägaren hade bara ensilage och jag har bara hö.
Hur som....hoppas du hittar en lösning på problemet!

Har också en häst med känslig mage, men blev av veterinär rekommenderad att ge mycket hö och morötter? Morötterna skulle tydligen vara bra för oroliga magar...detta stämmer alltså inte?:confused:

Hej.
Jeg är en dansk tjej som bor i sverige.
Jeg hämter foder i danmark da jeg inte kan få det samme här i sverige.
Jeg använder umelasserade betorpellets som bare har 5% restsocker kvar. Dom är väldig bra for magen och har mange fibre. Dom koster inte s mycket.
Till muggen kann man använde ett tillsköt som heter Think Mud. Det är bra!!!
Skicka en pm om du vil vite mera.

Mvh trine

Liknande trådar

T
Foder & Strö Hur kan Super-G från Fibergi ge det där lilla extra som inte andra kraftfoder gör? Jag kan inget om foder men börjar fundera nu när vi...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: traff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama