Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har fått analysen av vårt hö och det är 77 i TS. Är det inte hösilage då? Vi har det i inplastade rundbalar och jag tycker nog att...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Min häst går just nu med föl som ska vänjas av om någon månad. Mitt sto brukar annars på vintern inte klara sig med enbart fri tillgång...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 276
Senast: Tussilago
·
Hästvård Ja, eller hon är väl egentligen ingen "barfota häst" i den bemärkelsen. Men hon är dräktig och har gått barfota sedan i juni-juli, och...
Svar
9
· Visningar
1 868
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Jag har fått en fråga om jag är intresserad av att köpa balar med helsädensilage. Jag vet inget om sådant, någon som har kunskap eller...
Svar
9
· Visningar
2 941
Senast: gylle
·
L
Hästvård Min häst har en hovböld på vänster fram! Han har inte haft ont,vart öm eller varm utan hovbölden upptäcktes när hovis va ute och skulle...
Svar
2
· Visningar
1 203
Senast: lalala
·
Hästvård Vi är ordinerade 2*30 min kraftig motion i 10-14 dgr efter stående kastration. Alternativen var körning och longering och eftersom han...
2
Svar
33
· Visningar
5 832
Senast: Hetla
·
Hästvård Hej! För två veckor sedan röjde min häst runt mkt i hagen, efter detta var hon svullen i ena frambenet. Hon var då jämnsvullet på hela...
Svar
18
· Visningar
9 797
Hästvård jag har hämtat hem ett 6 månader gammalt föl. Fölen visar på stor andel mask enligt träckprovet och bör avmaskas. Bonden som haft...
2
Svar
34
· Visningar
3 311
Senast: Miaa
·
Foder & Strö har fått analysen på mitt hösilage.. ts 68,6 % rpå protein 80.9 g/kg foder smrp 55 g/kg foder mj 6,2 mj/kg foder kalcium 5.9 g/kg...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Deimion
·
Foder & Strö Hej, Vad ger ni för kraftfoder till era shettisar? Han är stor shettis. Han får ca 3 kg hö om dan. Han arbetar ca 5 dagar i veckan.. :)
2 3
Svar
47
· Visningar
5 390
Hästvård Har ett problem med min hästs hovar som har uppkommit på ungefär en vecka. Han har konstiga "sår" där hoven övergår till hud, ungefär...
Svar
1
· Visningar
1 281
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Vilket är mest koncentrerat och/eller billigast. Kalkstensmjöl, foderkrita...annat?
Svar
7
· Visningar
2 062
Senast: Natasja
·
Hästvård Jag orkar inte mer. Känner verkligen att jag inte orkar hålla på med detta just nu! Kort bakrund. Hästen är 10 år. Från ca 3 års...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
21 147
Senast: Uppermost
·
J
Hästvård Vart vänder man sig om man vill göra en anmälan om ett djur eller fler som far illa. Var på en park idag med jobb och mådde riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: a1agnlju
·
T
Hästvård Jag klipper mina tävlingshästar sommar som vinter i regel så klipper jag dem varannan vecka. Hur tycker ni man borde göra? Och en sak...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
19 834
Senast: Luna10
·
S
Foder & Strö Går de bra att ge loppfrö till ett 6 månader gammalt föl? tycker hon bajsar väldigt lite, de som kommer är diarré men i liten mängd...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: Spaderdam
·
Hästvård Efter att ha behandlat min häst med penicillin IM ett par gånger nu så har jag kommit på att jag inte har riktigt koll på hur man ska...
Svar
8
· Visningar
8 727
Senast: Trix
·
Hästvård Skriver åt en vän. Hennes häst har senaste tiden börjat snubbla väldigt mycket. Detta sker endast vid uteritter, aldrig i paddocken...
Svar
17
· Visningar
9 359
Senast: maria_b
·
Hästvård Vad är för/nack-delar med den här hagen? Skulle ni våga ha er häst i den?
2 3
Svar
41
· Visningar
5 748
Senast: gicageli
·
C
Hästvård Hej. Min ponny på 20 år som är otroligt pigg för sin ålder har fått en knöl vid kronan och kotan på vänster framben. Den är ganska hård...
Svar
0
· Visningar
1 300
Senast: Cindy1991
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka