Klippt året om, lindade ben varje natt??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare TeamWahlund
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 232
  • Visningar Visningar 19 836
Sv: Klippt året om, lindade ben varje natt??

Seriöst det passar inte alla hästar att stå i lösdrift. Nu visa du ett annat exempel men det är ändå ett "lösdrifts alternativ".

Man är inte en dålig hästägare för att man vill ha sin häst på box även om dom flesta som har sina hästar på lösdrift tycks anse det!

Jag är ingen direkt lösdriftsförespråkare, särskilt inte för tävlingshästar. Jag tyckte att realist hade länkat till en märklig artikel (i sammanhanget).

Ett litet tips. Kan du inte skaffa gummiflis i hagarna? och kanske gräva ner värmeslinga i hagarna? Jag har värmeslingor i mina golv :grin:. Borde ju funka utomhus också . bara lite dyrare..

Då slipper ju kanske hästarna ha lindor i hagen iallafall? För då är det ju mjukt och ingen is =)

Sen inne.. jag vet inte.. kanske köpa en bastu till hästen? borde väl kanske få igår blodcirkulationen med lite värme :D

Jag skulle kunna fixa gummflis i hagarna men jag vill inte ha gummiflis då de e kabelrester, o de kommer antagligen inte vara tillåtetlänge till...
Värme slingor är ju inte heller speciellt miljövänligt o dessutom väldit dyrt så de är heller inget alternativ för mig:)
Ja lindar honom ju inte så ofta i hagen så jag fortsätter nog hellre med det :)

Kanske ska börja med en helrenovering av stallet först.......

Helrenovering av stallet????

För att leva på dina hästar och ridning så ser stallet väldigt nedgånget ut.
Vad heter du lr nån av dina hästar så man kan se dina tävlingsresultat? :)

Sen inne.. jag vet inte.. kanske köpa en bastu till hästen? borde väl kanske få igår blodcirkulationen med lite värme

I Finland finns det någon/några större travtränare som har bastu (infra-bastu, inte ved-eldad:D) till sina hästar. Finns även nåt rehab-stall som har det. Så jo, det finns.

En "normal" lösdrift i min värld innebär många hästar i någon form av ligghall med en ev anslutande hage. I en sådan anordning saknas möjlighet till individuell utfodring.

I de allra flesta unghästlösdrifter jag har sett har man löst det genom att ha hästarna uppbundna 2 ggr/d då de får kraftfoder. Man har då grimma/halsrem på hästarna hela tiden för att underlätta. Då blir de dessutom hanterade i samma veva, man kan visitera & kolla hovar på alla.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 289
Senast: Görel
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 583
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 904
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 560
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka