Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Biopsier har tagits både på frisk och skadad vävnad, exakt vad de visade minns jag faktiskt inte, men jag kan ju begära ut journaler. Det gav inte mycket att gå på iaf.
Hade varit intressant att se resultatet.
I växtväg är det främst johannesört som hon har reagerat på. Hon har även haft eksemtäcke på sig sommartid, hästen är som du förstår på bilderna, skäck. Mestadels vit. Brunt huvud och bruna flanker är det i stort sett det enda som inte är vitt.
Johannesört orsakar fotosensibilitet, men det är ju tänkbart att även allergier förekommer.
Hon är inte känslig för sulfa, har jag skrivit det..? Eller jo, oralt. Annars har vi använt sulfa rätt mycket, med försiktighet.
Ja, du skrev att Hippotrim var typ värsta tänkbara medicinen..!![]()
Kör med Hibiscrub nu, helklippte igår och hittade fler områden, fast inte lika tydliga.
Du måste se till att byta foder OCH bryta infektionen, antibiotika är ett måste!
Tyvärr ingår inte täckesbyten i stallet, så jag luftar så mycket jag kan när jag är där, sen får hon ha täcke på igen. Men jag tycker det har blivit mycket bättre med ryggkrustorna nu den senaste veckan, de läker sakta och torkar ut.
Kan hon stå inne några dagar, naken?
För övrigt är hon just nu rätt seg, - infektionen - men äter bra, dricker bra. Igår tyckte jag att hon var mycket piggare på skrittrundan, men jag har också ökat grovfodret betydligt. Magen är okej, lite, lite för löst bajs för att jag ska vara nöjd.
Allergier är inte utrett, hur pass svårt är det att genomföra?
Ledsen om jag verkar negativ och spydig. Jag har velat ha veterinär hjälp i flera år nu, men det är ingen som vet vad de ska göra. Jag ber om biopsier, de tar biopsier med inställningen "det kommer ändå inte visa något". Jag ber om blodprov och efter tjat tar de blodprov "nä, allt var normalt, som vi misstänkte".
Varför ska jag lägga tusen, och åter tusentals kronor hos veterinärer som inte hittar något och inte engagerar sig, så känns det. När jag har haft ut ambulerande veterinärer har de ingen aning - "du får vad du vill ha" i läkemedelsväg. Jag har fått ganska starka grejer utskrivna "testa med detta"...
På klinik rotar de som sagt runt, men inte fasiken hittar de något för det. De behandlar såren och sen är det bra och hon får åka hem.
Jag förstår att det är en jäkla sits du hamnat i och du har all rätt i världen att vara arg och besviken. Jag tror att om du vill göra något mer, ta då själv kontakt med Kerstin Bergwall. Hon är outstanding på hud