Halmpellets

Sv: Halmpellets

Många Svenska tillverkare vill ha lösare pressad halmpellets 550-570 gram litern, bästa halmen är när den är pressad till 630 gram litern

Hej!

Halmpellets ska vara till 100% harmlösa för hästar och ska inte damma, speciellt inte nåt färgad.
Det är viktigt att man använder kvalitetspellets som inte har några tillsats och är pressad när halm är torr.

Joest

Nu har jag provat halmpellets i en månad och jag ÄLSKAR det :love: funkar super hos mig och det har blivit så lätt att mocka hos min skitgris. Kommer aldrig att byta till torv igen.

Jag upplever det inte som dammigt och speciellt inte jämfört med torv :crazy: helt plötsligt ser mitt stall rent ut och jag slipper det där brunadammhinnan över hela stallet.

Nu har jag provat halmpellets i en månad och jag ÄLSKAR det :love: funkar super hos mig och det har blivit så lätt att mocka hos min skitgris. Kommer aldrig att byta till torv igen.

Jag upplever det inte som dammigt och speciellt inte jämfört med torv :crazy: helt plötsligt ser mitt stall rent ut och jag slipper det där brunadammhinnan över hela stallet.
Jag är inne på min tredje vinter med halmpellets. Fortfarande mycket nöjd =D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 631
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 472
Senast: Ridinglady
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 007
Senast: corzette
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat