Fång hos vildhästar - intressant ny artikel

Sv: Fång hos vildhästar - intressant ny artikel

Det var lite så jag tänkte också - jag menar hur fort kan man påverka en specifik art om man inte får genförädla? Men det blev liksom slut på samtalet sedan så jag fick ingen utveckling av resonemanget. Jag har försökt kolla på fodret nu i höst och det verkar vara mest timotej i det här faktiskt, det ser ut som om det är färre gräsarter än tidigare år och jag vet att de i år varit extremt noga med att jag skulle få alla mina balar från samma del av åkern, tidigare har de också haft sorterat men i år har de lagt undan exakt mina balar på ett speciellt ställe, helt skilt från övriga. Sedan verkar det ju enligt vad man hört gå något annat i grovfodret i år, vet att det möglade i botten på gräset den obetade beteshagen i år, det har jag aldrig sett tidigare. Det var rätt gott om svampar också så jag funderar hur det varit med den saken tidigare år? Det finns ju hur många variabler som helst...

Här uppe där jag bor lär det knappast ha funnits några vildhästar så det finns ju ingen sådan population att jämföra med. Det hade varit intressant att veta om vildhästförekomsten av fång är ny eller något som alltid funnits i samma utsträckning och av oförändrad anledning.

Senast ändrad:
Sv: Fång hos vildhästar - intressant ny artikel

Nej du läser nog inte mitt inlägg som det var avsett. Det var ingen anklagelse utan en allmän reflektion. Jag tror det blir fel att resonera som så att varför hände det nu, jag har ju gjort på samma sätt i alla år. Så enkelt är det inte, det var det jag ville ta upp med inlägget.

vildhästföreelsen med fång lär ha funnits i alla tider. Precis som att fång bland tamhästar har funnits i alla tider.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
848
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
18 669
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Brian Hampson, forskare vid Queens landuniversitet i Australien, har presenterat sin doktorsavhandling. En över fyra år lång studie av...
Svar
12
· Visningar
3 964
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 981
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka