Sv: Artros, pålagringar, lösa benbitar (och hooks?)
Det där funderade jag lite på, i Sverige hade det nog inte varit lagligt att hålla en häst vid liv som har såpass stora besvär väl? Sen vet jag inte hur djurskyddslagen ser ut i Belgien, men tycker att veterinären verkar lite märklig i sitt uttalande att hästen inte kan "bralla" i hagen utan att få ont, men att den däremot kommer kunna promenadridas..
Det känns lite vanskligt att med så svåra diagnoser uppmuntra till att prova att gå emot veterinärs uttryckliga instruktioner?
Enligt djurskyddslagen får man inte låta ett djur lida. Om hästen har ont och det innebär smärta och stora permanenta inskränkningar i dess liv att hålla den levande - är det då inte just att låta hästen lida?
Det där funderade jag lite på, i Sverige hade det nog inte varit lagligt att hålla en häst vid liv som har såpass stora besvär väl? Sen vet jag inte hur djurskyddslagen ser ut i Belgien, men tycker att veterinären verkar lite märklig i sitt uttalande att hästen inte kan "bralla" i hagen utan att få ont, men att den däremot kommer kunna promenadridas..