Funderingar kring Dodson&Horrell och PAVO!

Sv: Funderingar kring Dodson&Horrell och PAVO!

För en häst på 500kg rekommenderas 50g/dag, alltså en ½ dl.

För en ponny på 350kg rekommenderas 35g/dag.

Jag trodde att det framgick att jag vill vara säker på att hon får i sig alla vitaminer och mineraler.

Eftersom det innehåller både kalcium och fosfor får du väl helt enkelt vänta på grovfoderanalysen för att se att det i alla fall balanserar på den fronten.

Jo givetvis, jag har koll på vad ett bra och ett dåligt hö innebär! :laugh:

Men jag ville mer ha åsikter kring produkten, inte om det passar mitt hö eller inte! :)

Det handlar inte om bra eller dåligt, det handlar om vilka värden det har. Vissa kvoter måste ju fungera, om det inte balanserar blir det ju helt fel att lägga på något som inte heller balanserar, eller som inte fungerar med det du tänker tillsätta.

Ett preparat kan funka 100 % till en foderstat, medan det är ren katastrof i en annan. Mitt tips är att vänta med vitamin- och mineralfoder till resten av foderstaten är klar, så du VET vad du behöver komplettera. Vissa ska du heller inte överdosera.

kl

Måste uppdatera er ju!

Mitt vanligtvis enormt svårfödda sto går nu med en 3månaders bebis vid sidan och håller fortfarande hullet med samma foderstat som tidigare (D&H Stud balancer). Kan nästan inte få runt gjorden längre :D Både hon och bebis är runda och fina, nästintill tjocka faktsikt:D Är mycket nöjd!

301614_285290454820517_100000186939267_1362070_1740317053_n_165301012.jpg

Är det någon som vet vart man kan få tag i vad det är för smältbart råprotein i Dodsonfoder?

nä upptäckte det, den fungerar inte alls längre, försöker själv få värdena på build up cubes, har för mig att det är 135g smrp och samma mj, men vet inte säkert och sen hur många kg säcken innehåller, men är väl 20kg som de andra

Ytterst märkligt, jag har inga problem att se

Näringsinnehåll
Protein
165 g/kg Fett
58 g/kg Växttråd
80 g/kg Aska
100 g/kg Ca
20 g/kg P
5 g/kg Mg
3,5 g/kg SRP

Jag bara kopierade och klistrade in rakt av, därav det konstiga formatet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 523
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix