Diabetes på häst

Sv: Diabetes på häst

det var en vetrinär som har sagt att jag skulle ge honom fyra kilo hö om dagen, och i hagen så är det bara träd han skulle kunna gå och gnaga på, men jag har inte sätt några bitmärken på träden. Hur menar du skenbart tjock? Det är mest mage han har, det är inte så at han är fet överhela kroppen för vid bogen och "rumpan" är det inte överflödigt fett om man känner efter (osäker hur jag skulle formulera mig)... Skulle bli överlycklig om jag kunde få svar på varför han ser ut så här.

om han går på svältdiet så finns det en risk att kroppen hans håller i fettreserverna all vad den kan och kanske gnager lite på musklerna i stället... bara en tanke

Han kanske är undernärd och har en stor buk bara?? Det är inte helt ovanligt att folk inte ser skillnad på sånt...Du har ingen bild att visa?

tuvär så har jag inte det... och jag kommer inte hem på ett tag, men när jag gör det så kan jag försöka att ta en eller om jag kan försöka att få någon som kan ta en åt mig. Tack för att ni försöker hjälpa mig. ingen som har ett förslag på en foderstat?

tjock häst.

min häst var har också varit rikigt tjock(ingen höbuk utan fet), han gick på lite hö ett tag men det gav inget resultat. istället försvann ryggmusklerna.. nu får han ca 8-9kg hö/dag(+soja för att få nog med protein) och ordentlig träning och nu kan jag känna revbenen igen! så som jag har förstått så blir det så att om man lever på svältkost så tar kroppen tillvara på allt fett den får och tar sedan resten från musklerna som alana också skrev..

Om du har en analys på grovfodret finns det många duktiga härinne som kan hjälpa dig :bow:

tråden är från 2005 så tror inte du kommer få svar av en användare som inte längre finns kvar här

Finns det någon svensk återförsäljare för formula 4 feet

Liknande trådar

Hästvård Jag är så ledsen och förvirrad, behöver skriva av mig och kanske få lite tips och råd. Min lilla shettis var plötsligt stapplig och halt...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 439
Senast: mily
·
Hästvård På måndag inväntar jag svar på blodproverna om min shetlandsponny har diabetes. Mycket kortfattat. Hon fick kraftig fång förra året...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 576
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Min häst skulle ioförsig kunna äta tills han dog bokstavligt talat om han fick äta bara hö. Men nu är det så att han är extremt lättfödd...
2
Svar
29
· Visningar
3 429
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 085
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka