Näringsfattigt hö?

Sv: Näringsfattigt hö?

Hur vet du att det var den höga proteinhalten som gav den dåliga magen?
Höga proteinhalter medför ofta tex höga halter av icke strukturella kolhydrater. Varför skulle det inte kunna bero på dessa i stället?

Intressant! En vän till mig har bekymmer med lös mage hos sin valack under uppstallningsperioden. För ett tag sedan bytte de hösilage till ett som hade lite högre proteinvärde, och hästen blev faktiskt bättre. Det skulle ju då kunna bero på lägre halt av icke strukturella kolhydrater i just det hösilaget?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 933
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 561
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har äntligen lyckats få en analys av stallets hö och tänkte räkna ut en foderstat. Det är bara det att jag knappt förstår någonting...
Svar
3
· Visningar
1 601
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?