Dåliga hovar - brist?

Sv: Dåliga hovar - brist?

Jag googlade lite på detta igår men hittade inget vettigt, det jag hittade tydde snarare på att det inte fanns några biverkningar alls så.. hmm, men det kan ju klart behöva undersökas ytterligare...

Rebelette_Isa: Vad innehåller det tillskottet? Eller är det ett foder? Har aldrig hört talas om det...
Nu kommer jag dock i första hand att anlysera höet och sen räkna ut en ordentlig foderstat till att börja med, innan jag börjar kolla på tillskott :)
 
Sv: Dåliga hovar - brist?

Alla här ju sin egen tro om vilka tillskott man ska använda.
Både hovar och hår behöver proteiner, så om hästen får dåliga hovar eller matt päls så brukar några dl lusern lösa problemen rätt snabbt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 584
Senast: super
·
Hästvård Min häst skos var 8:onde vecka. Funkar bra, skorna sitter bra, inga tappskor, inge ömmande eller liknande. Han hade uträknad foderstat...
2
Svar
28
· Visningar
2 909
Senast: Dopy
·
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 822
Senast: TinyWiny
·
Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 658
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp