Sv: Probade

KL

Jag var hos veterinären i går i annat ärende och frågade då lite om probade och stört tarmflora.

Jag fick då ett svindyrt medel med mig hem, Succeed, som han tyckte jag skulle testa.

Eftersom hästen aldrig blir riktigt bra av bakjästen, (det håller inte i sig), tyckte han jag skulle testa någo annat.

Bakjäst funkar tydligen endast i grovtarmen, men succeed hade inverkan i hela matsmältningssystemet. Så om det sitter någon annanstans än i grovtarmen, kan man ju fortsätta forever med bakjäst.

Jobbar på att hitta vad som gör att han är i obalans.
Ja han är avmaskad och kollad.

Min häst har haft samma problem och bakjäst fungerade inte. Jag köpte Bio-premium som innehåller probiotika. Hästen blev bra i magen på bara ett par dagar. Helt suveränt. Jag är jättenöjd. Googla på svedvet butiken.

Ganska dyrt i inköp (ca 550:- med frakten) men verkar otroligt drygt. Burken innehåller 1000 gr och hästen får bara 10 gr om dagen och det räcker för att stabilisera magen.

Burken borde räcka i drygt tre månader och då är priset inte så farligt tycker jag.:)

Som jag skrivit tidigare i tråden så får han Probade som är probiotika och då är magen som den ska :)

Det är en örtblandning som jag beställer hem. Innehåller en hel del spännande;

Psyllium, Älgört, Mariatistel, Läkemalva, Rödalm, Lakrits, Kamomill, Maskros, Bockhorn, Gurkmeja och Gotukola.

Jag har inte testat just detta preparat, men flera liknande, till min häst som lätt blir dålig/orolig i magen. Det jag kommit fram till fungerar bäst är Proviva (probiotika) och vanlig bakjäst. Billigare också :laugh:

Intressant, det där kanske jag skulle testa. Min häst har varit lite lös i ett par månader nu och jag ger nu bakjäst, men ser knappt någon förbättring.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: Mearas
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Bison
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka