Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag var osäker på vart jag skulle lägga tråden, men hoppas att det blev rätt.. Jag har en shettis som av någon konstig anledning...
Svar
9
· Visningar
1 636
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Jag är rädd för att ger för lite fosfor nu men vill samtidigt inte att det ska bli för mycket när jag ökar mineralgivan! Så hur mycket...
Svar
4
· Visningar
1 763
Senast: lewellyn
·
N
Hästvård Ligger hemma i soffan med bruten fotled och har tråkigt. Sträckkollade på ponnyakuten säsong 1.... I ett avsnitt ska de göra iordning...
Svar
10
· Visningar
1 314
Senast: Ninni112
·
Hästvård Har en pigg och glad connemara valack, aldrig några problem med honom, gör allt man ber om, inga olater. Dock har jag fått en känsla av...
Svar
13
· Visningar
1 496
Hästvård Häst upptäcktes vara något svullen över kotan i december i samband med tappsko. Något halt. Dagen efter även ngt gallig runt om senan...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: gicageli
·
Foder & Strö Enligt egna beräkningar och foderstatsprogram har min häst ett fosforbehov på kring 16 g/dag och ca 23 g kalcium/dag. Men jag lyckas...
Svar
12
· Visningar
3 018
Senast: Teresa00
·
Hästvård Ja som rubriken säger, hur vanligt är det att hingstar skadar sej och framför allt så allvarligt att dom får avlivas, då dom betäcker...
2
Svar
29
· Visningar
4 611
B
Hästvård En häst i stallet blev för ca 2 veckor sedan sparkad på hasen och var andra dagen rejält svullen. Nu är det så att han fortfarande är...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Claudia2
·
Hästvård Hur gör ni när kyler hästens ben? Enligt veterinär ska jag linda ett varv med fleecelinda, ispåse, linda fast och låt sitta i 20...
Svar
13
· Visningar
1 755
Senast: ekedal
·
Foder & Strö Min häst skulle ioförsig kunna äta tills han dog bokstavligt talat om han fick äta bara hö. Men nu är det så att han är extremt lättfödd...
2
Svar
29
· Visningar
3 429
Senast: Nominous
·
Hästvård Hejhej :) jag upptäckte idag på nya pållen att han har ett "hål" i vänstra karleden (fram), det är inte så speciellt djupt och det...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: tess91a
·
Hästvård Min ena häst har så konstiga dåliga hovar, kronranden liksom mjölar sig.. Alldelles poröst?! Aldrig sett detta förut.. Har ni?
Svar
17
· Visningar
4 385
Senast: akleja
·
Foder & Strö Jag blir tokig! :crazy: Köpte två nya säckar lusern i lördags och sedan dess har hästen inte velat äta!? Hon har fått samma lusern i...
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: mysboll
·
Hästvård Idag har veterinären undersökt min häst efter en en veckas hälta på höger fram...och det visade sig vara en skada på djupa böjsenans...
Svar
13
· Visningar
8 956
Senast: Kokosboll
·
Hästvård Idag blev min kära häst halt,vänster fram ben. I vänster varvet markerar han liiiite i skritt o trav och i höger varvet massor när jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
20 774
Senast: Kokosboll
·
Foder & Strö Hejsan! Har precis fått hem nytt ensilage från min leverantör. Värdena är 10,2 MJ och 109 smrp /ts. Har då fått höra att kvoten...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Springsteen
·
Hästvård Har problem med att hålla fångbädden mjuk.. Har enligt rekommendation lagt in tjock med råspån, men det pckar ju ihop så enormt! Har...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: Elina8
·
Hästvård Funderar lite över hur priserna kan variera så mycket vid klinikbesök..... Grannen var i höstas till Strömsholm och röntgade sin...
2
Svar
25
· Visningar
6 025
Senast: gylle
·
Hästvård Får gärna flytta tråden om den ligger fel.. Jag har en Shettis som ska in och kastreras nästa vecka och veterinärerna vill att han...
Svar
12
· Visningar
1 677
Senast: skuggi
·
I
Foder & Strö Jag har hängt in ett småmaskigt nät från C*is*s, som han får em och kvällsmaten i. Men han äter ju lika fort ändå. Visst 2,5 kg åker i...
Svar
15
· Visningar
1 472
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka