Dricker dåligt

Sv: Dricker dåligt

Ne, han dricker aldrig det varma vattnet, utan det han dricker gör han inne. Men vill ändå erbjuda han vatten ute.

Vi har faktiskt egen brunn, det har jag inte ens tänkt på att det kan påverka. Får hoppas att det är anledningen och att han inte riktigt hunnit vänja sig vid smaken bara, jag har själv väldigt svårt för den.

Kånka hem lite vatten från någon med kommunalt vatten och se om det gör någon skillnad :)
 
Sv: Dricker dåligt

Mina har också druckit dåligt vinter tid, Men sedan Jag skaffade värmebalja dricker dom kopiöst mycket, får jämt fylla på nu:laugh:.. Helt klart värt sina pengar den kostade :)

Har en ny isläning här, som ännu inte släppts ut till lösdriften där värmebaljan står, Han dricker just inget heller.. Lite oro väckande, men i morgon ska han träffa resten av flocken, inkl värmebaljan:bump:
 
Sv: Dricker dåligt

Hur kallt har ni det nu? Här är det -30 så har inte testat bollarna ännu, tror inte att det biter på den här kylan? haha. Hur mycket kostar en värmebalja? Man måste ha eluttag i närheten va?
 
Sv: Dricker dåligt

min ute-termometer har error just nu, så jag vet inte hur kallt det är... sist det stod siffror på den stod den på -34 och var på väg nedåt... *brr*

Så nej... inga tennisbollar i världen kan hjälpa mina vattenhoar nu, jag har lyckligtvis hästarna hemma på gården och går ut med varmvattenhinkar var femte timme för att tina upp och ge hästarna en chans att dricka lite. De dricker inte det varma vattnet, så jag får hälla varmvattnet i vattenhoarna och lyfta ur isen. Termobar till nästa vinter känns som en bra investering!
 
Sv: Dricker dåligt

Thermobar är ju så jätte dyra, Jag köpte mig Boles värmabalja, fungera helt klart lika bra. Den kostade 1900. men tror nog att idag får man ge ca 2700 för den :) En säljare i Örebro sålde ut förra veckan för 2300, men ordinareie pris var 2700.. Som Sagt, fungera minst lika bra som thermobar..
 
Sv: Dricker dåligt

Thermobar är ju så jätte dyra, Jag köpte mig Boles värmabalja, fungera helt klart lika bra. Den kostade 1900. men tror nog att idag får man ge ca 2700 för den :) En säljare i Örebro sålde ut förra veckan för 2300, men ordinareie pris var 2700.. Som Sagt, fungera minst lika bra som thermobar..

Jag menade egentligen en värmebalja... det behöver inte vara just Thermobar, bara den funkar som den ska :)
 
Sv: Dricker dåligt

*kl*

Min ponny drick också riktigt dåligt nu. Hon var nere på ca 5 liter förra veckan och då blev jag väl orolig. Så nu får hon två gånger om dagen 10 liter vatten med ca 4 dl betfor i. Naturligtvis lite ljummet liksom det vanliga är. Märkte direkt stor skillnad på att hon kissar mer.

En vän till mig är veterinär och jobbar på klinik-dom har massor av kolikhästar nu just för att hästarna dricker för dåligt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag tips på hur jag ska få mitt russ att dricka bättre.. Hur mycket han dricker i hagen vet jag inte då han har två...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: Blomma
·
Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: svea
·
Foder & Strö Fyllde vattentunnan i hagen igår kväll och har just varit ut och lunchat hästarna och det fanns inte en droppe vatten kvar. Men måste...
2
Svar
23
· Visningar
4 498
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 610
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp