Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket drack hon inne innan detta?
Är hinken helt orörd, eller har hon tagit någon klunk i alla fall?
Är hästen pigg som vanligt så skulle jag inte hålla på och hatta med olika hinkar mm, det gör ju henne bara mer reserverad ang vattnet. Men om du är orolig så förstår jag att du försöker få i henne mera vatten.![]()
Vattnet som ges i hagen står upphällt i stallet över natten.Kan vara att vattnet ute har blivit luftat längre då dett stått ute över natten än vattnet inne. Jag hade provat att hälla upp vattnet på morgonen i hinken så det får luftasig, eller tagit med vatten hemifrån för kvälls/nattvattnet.
Kan du inte blanda ut salt i vattnet utomhus? Då vet du att hästen dricker lite salt.Hon var helt cool med hinken i dag, så jag tror inte att den nya färgen haft någon inverkan mer än vid insläppet i går. Hon skuttar varje gång hon fått en ny saltsten också, bara för att inse efter en minut att det inte var något farligt, så det var rätt väntat.
Jag vet att hon dricker ute eftersom hon i princip alltid går och dricker när jag släpper ut (både från box och om jag ridit), däremot kan jag ju tyvärr inte svara på hur mycket det rör sig om på hela dagen.
Hon har haft mörkare och fränare urin i boxen vid några tillfällen, dock inte alla nätter.
Spelar det någon roll om hon får i sig mer salt om hon inte dricker inne (ursäkta okunnigheten här)? Jag är ju lite rädd för att hon ska få i sig ett överskott när hon redan slickar på saltstenen flitigt men inte dricker.Kan du inte blanda ut salt i vattnet utomhus? Då vet du att hästen dricker lite salt.
Någon på FB föreslog också att hinkens färg kunde spela roll - jag har provat en svart (som hon har i hagen), blå och gul. Funderar på att prova en vit för att göra vattnet så "synligt" som möjligt, men då känner jag ju också att varför har svarta hinkar gått bra i sex år förut + fortfarande i hagen...