Orolig för min häst

Sv: Orolig för min häst

Fy så gräsligt, stackars lilla hästen och stackars dig, jag hoppades så mycket att du skulle få bättre nyheter!

Ja det var det :(
Hovbroskförbening bägge fram, lindrig vänster o mer på höger.
Det primära problemet är kronbenet höger fram. Knäckebröd hela benet :cry:
Mest troligt att han tidigare fått en smäll där sen har det luckrats upp under tiden han har belastat det o nu gick det inte längre. Han är ju så stor o tung.
När det hänt kunde inte vet svara på. Men det är vanligt att denna typen av skador kommer fram under vila när hästen tappar lite styrka o stabilitet. Inget jag har kunnat styra över iaf vilket är en stor lättnad.
Min älskade fina Santos kommer att få sluta sitt liv innan han får riktigt ont.

Nä, men nej!! Vad ledsen jag blir för er skull!
Beklagar verkligen Bison:cry:

Så tråkigt att höra. Men samtidigt - för ditt samvete - skönt att du verkligen tog dig tid att åka in för att få beskedet. För hästens skull menar jag.

Tungt.

Tack till dig o er andra för allt stöd

Tanis :love:
120107015.jpg

Neeeej inte fina Santos!! :cry::cry: Nu blir jag uppriktigt ledsen!! Fy fan.. Tycker så förbaskat synd om er!! Önskar jag kunde höra något! :cry:

Skickar alla styrkekramar som finns till er!!

Finaste Santos! :love:
Vad ledsen jag blir när jag läser detta, väldigt tråkigt och jag beklagar. :(
Jag vet att S är stolt över dig o lycklig av att ha dig som matte! :love:

många kramar!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Sirap
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 589
Senast: Fiorano
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 287
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka