Sv: avlivning av häst?
Jag beklagar verkligen!
För mig var det såhär:
Jag var helt bestämd över att jag skulle spruta honom på klinik.
För veterinärerna var helt underbara där jag var!
Men tyvärr är jag inte ekonomisk oberoende, det skulle kosta ca 9000:- att göra det på kliniken och för att bulta honom hemma kostade 5000:-
Man måste ju faktiskt tänka på familjen och så också kände jag, även om jag skulle ha betalat hur mycket som helst för att få honom bra igen!
Sagt och gjort, ringde och beställde tid på lantbrukstjänst, och dom sa att jag får vara med, men bara så länge jag har någon med mig! Jag fick själv inte hålla i honom.
Jag och min sambo skulle vara med, fick frågan av min bästa vän om hon skulle vara med, men jag var väldigt bestämd.
På morgonen samma dag kl 05.15 ringde jag till min vän och frågade om hon kunde komma.....
Jag fixade det inte överhuvudtaget.. Hela jag skakade och lipade som en gris och barnen tittade väldigt konstigt på mig.
Detta var samma dag som min dotter började förskole klass och alla föräldrar var där,(utom jag) så min vän fick först vara med min dotter i skolan, och sedan kom hon hit.
Jag hade bestämt en plats, vid sommar hagen, för att barnens ponny inte skulle få hjärtsnörp hon oxå.
Så hon leder i väg med honom, och det sista jag såg av honom var hans söta lilla rumpa som han vickar på!
Hon har berättat hur det gick till...
Han kom ju med lastbilen, och min lilla Deus hoppade till lite, för det skramlar ju en del, men det fanns ju så mycket gräs att äta så han fortsatte med det.
Han kliver ur, kommer fram till dom, och står och klappar honom, pratar om dittan och dattan, frågar henne om hon varit med förut? Och det har hon ju många gånger, sen är det över...
Hon sa att varken hon eller han märkte något alls, det gick så fort!
Han klappade honom i huvudet och han njöt och sen var det klart.
Sen ska jag tillägga att min vän är någon som jag litar till 10000% på hade inte låtit vem som helst göra det här!
All heder till lantbrukstjänst i Östergötland och till min bästa vän.
Jag hoppas att du känner dig lite hjälpt av min historia , och jag hoppas verkligen att det går bra för er!