Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Min nyinköpta vallack har ett sår, ganska brett i "armhålan" bakom ena frambenet. När jag hämtade honom var det en läkskorpa över såret...
Svar
12
· Visningar
5 150
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Har en tillridning hemma. Halvblod 13 år. Ingen direkt sjukdomshistorik. Något framtung & har bantats ner ett x antal kg. (mycket...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: aprilia
·
G
Hästvård Hejsan! Är det någon här på buke som har prövat Kaballus Torvströ? Ska vara gjort på vitmossa och ska alltså vara ljust, men hur...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: pernillaostergren
·
Hästvård Hej! Jag har ett arabsto på foder som jag hemskt gärna vill köpa. Vi var på hästbes. på klinik idag inför köpet. Till att börja med är...
Svar
7
· Visningar
2 393
Senast: Shisha
·
Hästvård Hästen har en mild senskada och är i andra månaden av rehabiliteringen, går 45 minuter om dagen. Värmen om svullnaden försvann för länge...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 261
Hästvård någon som har erfarenhet av knäppande bakben? Har en 3årig tinker som det knbäpper i bakbenen samtidigt som man kan se att det...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: nettizen
·
Hästvård Är det någon som testat/är lite expert på detta ämne? Hur funkar det? Är det "bättre" än cosequine med msm? Vad är det för skillnad på...
Svar
0
· Visningar
598
Hästvård Ni som har erfarenhet av hovbensinflammation, hur behandlades den? Vad berodde den på? Prognos? Om hovbensinflammation lett till...
Svar
15
· Visningar
8 454
Senast: lundsbo
·
Hästvård Funderar på hur hagmarken ska indelas. Hur lång tid behöver hagen vara utan häst för att minska "maskrisken"? Jag är upplärd med att ha...
Svar
16
· Visningar
3 132
Senast: Geum_rivale
·
Hästvård Har två hästar som vaccineras på två olika tider av året, (har bara ägt den ena i 2 månader), den ena ska vaccineras i april, den andra...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Eros
·
Hästvård För ungefär 6 månader sedan, efter att min häst varit i Sverige i några veckor, så upptäckte jag papillomvirus- vårtor i hennes ytteröra...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Docka
·
Foder & Strö Jag höll på att sätta kaffet i halsen i morse när jag ringde på en annons med halm. Förra året betalade jag 200 kr för samma bal och i...
2
Svar
30
· Visningar
7 973
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Ni som gör det, hur har ni lärt er, eller tar ni ofta och väldigt lite varje gång för att vara på säkra sidan?
Svar
8
· Visningar
1 687
Senast: Amha
·
J
Hästvård Jag undrar lite när är en häst gammal? Jag ska kanske köpa en häst som är 16 år men är orolig att det är för gammalt. Jag undrar också...
Svar
6
· Visningar
1 171
Senast: MagicaDeHex
·
Hästvård Jag har en unghäst som är 4 år- reds in under förra året o har varit på lite kurser. Vi har inte tränat hårt men rätt ofta i veckan...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: Filur F
·
Hästvård Jag har alltid haft som princip att inte klippa efter nyår för att sommarpälsen inte ska bli ful. Men nu står jag här med en långhårig...
Svar
12
· Visningar
1 350
Senast: Tagliabue
·
E
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Jag känner att jag behöver skriva av mig och få hjälp och råd. Min halvblodsvalack på 14 år har ks och...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: eaalin
·
Hästvård Har haft tidigare trådar angående min hästs inflammationer. Nu senast hade hon kronledsinflammation. Vet satte henne på metacam och jag...
Svar
16
· Visningar
1 829
I
Hästvård Ni som bor i Mälardalen. När är bästa tiden att Kolla masken efter vintern? Har de vaknat till liv nu, eller bör man vänta ett tag till?
Svar
10
· Visningar
1 123
Senast: SusieQ
·
M
Hästvård Hur gör man för att få sin häst maskfri? Just nu går min häst i en otroligt dåligt skött hage vilket resulterat i väldig ökning av det...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka