Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har upptäckt något mystiskt med min underbara:crazy: Hans hud sväller upp när jag borstar med en hårdare borste eller kliar honom...
2
Svar
23
· Visningar
4 038
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej allihopa. Jag har en unghäst som är född -08 (snart fyra) Jag red in honom som 2,5 åring. Innan dess hade jag tömkört och...
2
Svar
22
· Visningar
2 152
Senast: Aston
·
Hästvård Han har aldrig haft det tidigare. Han brukar heller aldrig få någon tjock vinterpäls. Men nu har han bytt stall till ett som inte är...
2
Svar
31
· Visningar
11 207
Senast: Mini-Me
·
Foder & Strö Hästen som jag är halvfodervärd på ska byta stall från uppstallad till lösdrift. Vet ju att ska man byta foder så ska detta ske...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: _Maria_
·
L
Foder & Strö Hej! Imorgon kommer jag och mina 2 fullblod att flytta till ett nytt stall vilket innebär att mina hästar kommer att utfodras med ett...
Svar
5
· Visningar
945
Hästvård Detta ska kollas upp av vet snart då jag börjar bli lite orolig. Vill bara veta om någon känner igen symptomen. Hästen är en frisk...
Svar
18
· Visningar
8 347
Senast: akleja
·
F
Hästvård Hej! Jag vet att man generellt inte klipper hästar så här års eftersom sommarpälsen kan bli skadad. Men en av mina hästar, som har...
Svar
15
· Visningar
3 220
Senast: ann80
·
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 383
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Hej! Nu kollar vi för fullt efter en ny ponny till mig, och jag har en liten fråga Vi hade tänkt såhär Ca 6/7 på morgonen : kommer...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: LyckaCamilla
·
Hästvård Det hela "började" (egentligen fel ord) för tre veckor sedan: Min häst blev friskförklarad från sina ledinflammationer VF (som hon haft...
Svar
6
· Visningar
2 432
Senast: Lavinia
·
Hästvård Ni med hästar som vrickat hovleden -vad hade de för symptom? Hur ställdes diagnosen? Funderar över min häst som blev 3 grader halt...
Svar
5
· Visningar
4 458
Senast: annalingon
·
Hästvård Har tidigare skrivit en tråd om min häst som plötsligt blev 3 grader halt på höger bakhov (lokaliserades via bedövning av hoven), vilket...
Svar
8
· Visningar
1 717
Senast: annalingon
·
Hästvård Min häst har troligen vrickat sig i ena bak efter att ha halkat, och är varm från hasen och ned samt tjock lokalt i kotan, men visar...
Svar
18
· Visningar
11 328
Senast: Korven
·
Foder & Strö Eftersom balarna från förstaskörden inte räckte till hela min vinterförbrukning fick jag ta 8 st sent skördade från andraskörd av bonden...
Svar
12
· Visningar
1 290
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hej, Jag har problem med fodret till mitt sto. Har en halvkass analys som ser ut såhär, i TS. TS halten ligger på 70 protein 65...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: lomuxx
·
F
Hästvård Jag undrar vad era hovslagare tar ? samt om ni bara verkar, eller skor alla 4 eller bara 2 :)
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 058
Foder & Strö Hösilage analys, är den bra? Torrsubstans 48% Smältbart råprotein 45 g/kg foder Omsättningsbar energi 5,5 Mj/kg foder Kvot på 8,2...
Svar
13
· Visningar
6 776
Senast: springsten
·
Hästvård Frågar för en bekants räkning. :) Hon har hört att man kan gnida in ricinolja i hårbotten för att håret ska växa bättre. Nu undrar...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Lotus
·
Hästvård Vår häst har bytt boxplats i stallet och nu har han efter det fått ont i ryggen verkar det som. Han står precis vid utgången där dörren...
Svar
2
· Visningar
3 278
Senast: akleja
·
Hästvård Ska ta det från början, mitt halvblod sto på 4 år hade mkt blåmärken i sulorna åkte in till strömsholm då jag trodde det var en hovböld...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 023
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!