Hur mycket tar eran hovslagare?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fjordiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 145
  • Visningar Visningar 18 058
Sv: Hur mycket tar eran hovslagare?

*Knapplån*

Min hovis tar 1000:- för verkning och helskoning runt om, inklusive skor. 350:- för verkning.
Tycker det är jättebra pris! Ponnyn har haft en massa problem med sina hovar innan,
men nu är de jättefina och har varit det sen jag bytte till hovslagaren vi har nu :)

(Får se om priset för verkning ökar något efter imorgon dock :angel:
då det är dags att verka lilla terroristens hovar "på riktigt" för första gången! ;) :p)

:rofl:

Förra veckan verkade jag min häst med en ny hovslagare.

300 kronor för verkning runt om.

Helt otroligt egentligen hur mycket pengar vi betalar för hästarnas skor, tänk om vi köpte skor till oss själva för detta pris såhär ofta som vi gör;).

Jag betalar 1050kr för:

En helskoning sommar
En verkning

dvs två ridhästar.

*kl*

verkning, skoning och skor - 650 :- tror jag det va sist.
vinterskoning: skor + 4 broddar/sko samt snösulor - 850- 900:-

Precis. :) Därav tyckte jag att det låter konstigt att hon betalar ungefär samma pris för vanlig skoning?

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 065
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka