Hur mycket tar eran hovslagare?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fjordiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 145
  • Visningar Visningar 18 058
Sv: Hur mycket tar eran hovslagare?

350 kr för verkning
850kr för helskoning

Bor i Norrland:)

Sist blev det 20 euro (lite mindre än 200 kr) för verkning runt om, med kvitto. Vet inte vad han tar för skoning.

Oavsett tid på året:
Verkning runt om 300:-
Verkning + skor fram 600:-
Verkning + skoning runt om 1000:-
Broddar oavsett antalet +30kr.
Sulor +60kr fram + 60kr bak.

Betalade räkning i dag på 1115:-,då är det en framskoning på ena hästen,och en helverkning på andra. Första gången han skor då vi köpt "sko-häst",har bara haft unghästen förut som är barfota,men betalar iallafall 400:- för bara verkning,så 715:- för framskoning med skor,brodd och sulor. Bak gjorde vi inget åt alls så dom var fina.

Det är helt vitt.

Hej!

Min förra hovis tog ca 1400-1500 för 4 hovar, skor och resa och allt.

Nu skos pållan på klinik pga hålvägg och kostar ca 1500 för endast framhovarna. Bak verkas bara, men det tycks hovis bjuda på (går rätt fort när häst ändå är drogad).

Pållan skos var 5e vecka, hon växer som ogräs i fötterna.

/Lavinia, blir utfattig av skoningarna.

Senaste skoningen gick på 1235kr.

*Skoning
*1par vinterskor
*1par snösulor
*8st brodd

*Tidigare arbeten för tappskor var 180kr av 1235kr och så 105kr var resa av 1235kr.

betalar 1100 för en helskoning och 4 verkningar skor ingår fixar sulor och broddar själv(vitt)

Helskoning runt om, tåriktade skor. Naturligtvis utbildad hovis som tar betalt vitt.

1000,-

Mvh Domino_s

Har precis bytt hovis så han har bara skott en gång kostade 1600 (inkl moms) för:

* Verkning
* 4 skor
* Tappsko som han slog på två-tre veckor innan
* 16 brodd

Måste dock säga att han verkar väldigt bra efter denna skoning och väldigt bra tålamod med buffel =)

Bor i söndra stockholm

1250 kr för en helskoning.
Och min hovis får köra en bra bit för att komma till mig.

Kanonresultat, lugn hantering, extremt kunnig, utbildad och helt vitt.
Vill jag ha snösulor och extra broddhål så kostar det lite mer... (Har alltid fyra broddar per sko.)
Jag är supernöjd och skulle inte för allt i världen vilja byta!! :)

Nu har vi "vanliga" skor på hästen runt om plus broddar och det kostade ca 1300:-.
I veckan som kommer ska hon skos om med s.k plates (reiningskor) och det sker genom varmskoning så priset blir 1700:-. Minst... De gånger vi kan återanvända skorna blir det lite billigare, men under 1400:- har jag aldrig betalat.

Hovis är naturligtvis utbildad och det här är hans yrke.

Sommarskorn runt om: 900 kr inkl skor.
Sommarskorn fr + verkn bak: 600 kr inkl skor.

Vinterskorn runt om: 1000 kr inkl skor.
Vinterskorn fr + verkn bak: 650 kr inkl skor.

Verkn runt om: 300 kr.

Kalmar län

Kl

Fick räkningen på senaste skoningen. Den var på 2525kr!!! Höll på att smälla av när jag såg det!
Då är det skoning + skor
16 st broddar
4 st sulor

Jag vet inte men är inte det rätt dyrt? Även för att vara vitt? :confused:

Jag betalar 550 för verkning och skor fram, plus 100 kr körersättning.
Betalar bara körersättningen för tappsko, om det är 2 v. eller mer sen förra skoningen, annars gratis.

Superb kommunikation, hör av sig vid förseningar, ringer om han kanske kan komma tidigare osv..

Kristianstad, i Skåne.

KL

Min tar 1000 kr för helskoning, jag får dock mängdrabatt eftersom jag har flera hästar så det blir 850 kr per häst.

Bor i västra götaland.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 065
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka