Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt sto fick i söndags ett decimeter brett sticksår i ljumsken, det är såpass djupt så veternären kunde få in en hel hand i samband med...
Svar
0
· Visningar
890
Senast: sommarvind
·
Hästvård Har ni några bilder på era hästars hovar? Vad tycker ni om dem? Dåliga/bra? Varför? Är mest intresserad av att se olika...
Svar
11
· Visningar
3 352
Senast: Bejbie
·
Hästvård Min älskade gammeldam fick en penicillinchock idag. Jag trodde hon skulle dö. Såg oerhört obehagligt ut. När veterinären var här...
Svar
6
· Visningar
1 800
Senast: sommarvind
·
Hästvård Hur gör ni med långa manar på era hästar om de gillar att rulla sig nu när det är lerigt? Har ni dem flätade i hagen? Tips för hur man...
Svar
12
· Visningar
1 531
Senast: Constance
·
Hästvård Jag undervisar en tjej som har två fjordingar, den ena är fullkomligt normal, medan den andra har haft problem med att sätta muskler och...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: -Remont-
·
Hästvård Hej allihopa! Min häst har börjat tappa sin redan tunna man :confused: Han är sedan i höstas konvalescent för en senskada och...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: gicageli
·
Hästvård Köpte en ungponny i slutet av sommaren, då var den helt normal i magen och gick på bete. Vi stallade in samband med detta och hästen...
Svar
19
· Visningar
1 812
Senast: NilaD
·
Hästvård Vår ponny (fyller 7 år i år) fick i höstas en kväll svårt att äta. Spottade ut allt hö, åt inget annat än uppblött lucern. Veterinären...
Svar
4
· Visningar
3 569
Senast: Lindon
·
E
Hästvård är det nån som fått en helt återställd häst eftre diagnos kissing spines... jag ska nämna att jag är redo att göra det jag kan om jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
15 770
Senast: Boj
·
C
Hästvård hej, fick diagnosen till min häst. Vill ut och tävla och träna och brinner för det, men enligt vet. kommer det inte kunna gå med min...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: CK_
·
Foder & Strö Hur lång invänjingsperiod bör man ha när man övergår till hösilage? Har en hosthäst som inte kan äta hö. Nu har jag börjat med att väva...
Svar
12
· Visningar
7 063
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Hej! Tydligen, ska korn hjälpa till gammla hästar att gå upp i vikt. Men, hur mycket bör man ge? Min häst är 23 år, inte jättemager...
Svar
10
· Visningar
1 716
Senast: Långnos
·
Foder & Strö Har precis börjat ge min häst havre. Hur gör ni? Får era hästar havren på morgonen eller kvällen? Har det någon betydelse när på dygnet...
Svar
11
· Visningar
2 205
Senast: Långnos
·
Hästvård Var nyss ut till hästarna i hagen och ser att shettisen beter sig konstigt, hon lägger sig ställer sig upp och sträcker ut sig...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: iNHALE
·
Hästvård När använder ni liniment och varför? Om nu nu använder det.
Svar
8
· Visningar
2 895
Senast: oxo
·
Hästvård Har ett varmblod som söker sig till grenar på backen för att ställa sig och klia sina bakben emot dem. Ser ut som det är karleden han...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: Bejbie
·
Hästvård Nån mer som har en häst som toksvettas om nätterna inne i box nu. Försöker öppna alla dörrar och fönster som finns men han är de senaste...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: hekla
·
Hästvård Jag vill lite rådslå med er, om det är någon som haft liknande problem med sin/a hästar. KOmmer på måndag att ringa veterinären,ni...
Svar
9
· Visningar
3 047
Senast: lady_vip
·
Hästvård Nu skulle jag behöva hjälp av "bukes veterinärer" (jag ha pratat med o fått detta förklarat för mig men jag fattar o minns inte va...
Svar
7
· Visningar
7 344
Senast: Dilli_Blue
·
Hästvård Ingen hemlighet för någon antar jag att det ibland kan vara svårt att få hästeriet att gå ihop med livet utanför. Även om man har mkt...
Svar
12
· Visningar
1 702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka