Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det något foder som kan hjälpa en på traven att ge till en lat och bekväm häst, som egentligen har energi men lägger den på annat...
Svar
5
· Visningar
2 215
Senast: Pathmaker
·
Hästvård Nu vet jag ju att det står 4-6 veckor. Men bokade idag tid till andra sprutan och fick då en tid som är 8 v efter första. Är detta ok...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: MaRomer
·
Hästvård Jag tappade bort min ponnys vaccinationsintyg i samband med att passet skulle skickas in till hennes rasförening (vaccinationerna kunde...
2
Svar
27
· Visningar
5 810
Senast: gylle
·
M
Foder & Strö Hej! Jag ska börja ge min två-åriga unghäst hela linfrön för att förhindra dålig mage etc nu när han börjar få i sig lera, jord mm i...
Svar
10
· Visningar
1 589
Senast: bigganl
·
Hästvård Såg en film om vattenband nyss, där hästarna fick gå på band i 2-gradigt vatten. De rada upp alla fördelar och positiva effekter det...
Svar
10
· Visningar
1 973
Senast: Sockerbit
·
U
Hästvård Undrar lite hur alla ni som har outbildade hovslagare eller barfotaverkare ska göra efter 2014.Först att hitta en utbildad/fortbildad...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: coari
·
A
Hästvård Hej! Nu vill jag få lite råd... Min morfars varmblodssto Queen fick fång för ungefär två veckor sedan. Queen har ett stoföl på 8...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: Agreen
·
Hästvård Hej! Hade en riktigt bra hovslagare för ett tag sen som kunde extremt mycket saker om hästar :D Han sa till mig att han flätade sina...
Svar
18
· Visningar
9 270
Senast: Cornelia
·
I
Hästvård Jag är lite inne på att Simlirs kliande i ansiktet trots allt beror på det nya proteinfodret. Jag plockade bort det från menyn igår för...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: Isislover
·
Foder & Strö Denna vinter har varit ett långt, evigt pusslande med att försöka få tag på ett hö som håller någorlunda bra kvalité och värden, och jag...
2
Svar
29
· Visningar
4 059
Senast: wrangler
·
Hästvård Jag vet att det är lite sent att klippa hästen nu egentligen. Klippningen är från filtklippning till helklippning och jag vill göra det...
Svar
12
· Visningar
1 238
Senast: aprilia
·
Foder & Strö Ja vad tro ni om detta? http://op.se/lanet/krokom/1.4003021-varldsunik-studie-pa-wangen-hastarna-far-leva-bara-pa-ho Jag har själv...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: aprilia
·
G
Hästvård Ja det var som jag har misstänkt, hästen har lösa benbitar..:cry: En i kota bak och en i has. Så nu undrar jag vad ni som har opererat...
Svar
6
· Visningar
14 994
Senast: gylle
·
Foder & Strö Vi snuddat på ämnet i en del trådar men jag skulle gärna vilja ha förklarat hur ni ser på att dela upp kraftfodergivorna, hur viktigt...
Svar
6
· Visningar
1 262
Senast: Balahé
·
Hästvård Kan en sådan häst fungera som skogsmulle/lättare dressyr? Absolut ej till tävling. Hästen har aldrig visat hälta innan böjprov och...
2
Svar
29
· Visningar
5 897
Senast: Coolfrees
·
S
Foder & Strö Har nu fått problem som jag inte vet riktigt hur jag ska göra med. Det är så att min häst klarar inte av att äta torrhö över huvudtaget...
Svar
15
· Visningar
2 039
Senast: metspo
·
Hästvård är det många som har bekymmer med regnskållor denna fuktiga vinter ? hur behandlar ni era hästar mot det ? har dom besvär av skållorna ?
Svar
11
· Visningar
9 379
Senast: metspo
·
Hästvård Skickade in träckprov i måndags, fick svar idag att ena hästen hade 30 EPG av lilla/stora blodmasken. Bör jag avmaska?
Svar
5
· Visningar
1 785
Senast: nexxa
·
I
Hästvård Min islandshäst har börjat klia sig i ansiktet, mest runt ögonen. Men även fram på halsen/bringan och lite i manen. Eller ja, han kliar...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst drog på sig en gaffelbandsskada i hagen (busar ganska vilt med sina hagkompisar). Skadan upptäcktes i Dec 2011 men enligt...
Svar
2
· Visningar
1 904
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka