Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har nyligen helrakat mitt islandssto och tyvärr blev klippmaskinen riktigt trög när en fjärdedel av kroppen återstod. Fick plocka isär...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Märkte häromdagen att mitt ardenneföl på 9 månader har en för mig skum bakbensrörelse. Någon som vet vad det är och vad det innebär...
2
Svar
27
· Visningar
3 912
Senast: Ballerina
·
P
Hästvård För 2 år sedan sålde jag min valack till två tjejer som skulle dela på honom. För en månad sedan frågade dom mig om jag ville bli...
Svar
16
· Visningar
2 880
Senast: em-pirre
·
Hästvård vad dricker era hästar ur i hagen? tänker främst den tiden på året då vattnet inte fryser. tex på bete under sommaren.
2
Svar
22
· Visningar
2 945
Senast: lewellyn
·
Hästvård Vet skrev ut slemlösande till hästen. Talade om för vet att hästen nyss börjat en kur rödalger vilket var bra. Hästen fick ändå...
Svar
15
· Visningar
2 412
Senast: ellipsis
·
B
Hästvård Hej!:confused: För ungefär 1 månad sen så fick min häst ett stort sår på högra bakben, och eftersom hon inte skulle belasta sina...
Svar
2
· Visningar
1 690
Senast: Byman
·
R
Hästvård Ja vad säger ni om detta nedan: Det är en bekants häst och nu undrar jag om någon här kan tolka det som står?? Är det allvarligt...
Svar
1
· Visningar
2 128
Senast: kryddan
·
Hästvård Min häst har nu börjat bli VÄLDIGT jobbig i hanteringen. En 23årig nordis med gammal skada. Jag red han i tisdags, då hade han haft vila...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: iNHALE
·
Svar
14
· Visningar
2 141
Senast: Shudde
·
A
Foder & Strö Vi funderar på att till hösten introducera slowfeeading näten till hästarna samt att gå över till hösilage. Pga förvaring men även för...
Svar
7
· Visningar
1 654
Senast: Gelina
·
Foder & Strö Jag skulle behöval ite hjälp, var så länge sedan jag pysslade med foder, nu ska min häst iaf gå över till ett silage som ser ut som...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: anjescka
·
Hästvård Först vill jag få skrivit att tid på klinik är bokad. Ber om ursäkt för långt och osammanhängande inlägg. Ursäkta eventuella stavfel...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: bexx
·
Foder & Strö 0,5 kg av Risentas nyponskal kostar i runda slängar 60 kr (120 kr kilot) att köpa i matvarubutiken, medan ett annat nypon som...
Svar
17
· Visningar
10 473
Senast: Soffan74
·
Hästvård Vet ej om jag lagt tråden rätt men moderatorn får flytta om den är fel. Vad är det hästarna gräver efter i hagen? Jag fattar ju att...
Svar
5
· Visningar
4 567
Senast: Centaur
·
P
Hästvård min häst som är 5 år har haft underliga skador. när han kom förra året strök han sig på utsidorna på kotorna bak. så illa att han...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Boj
·
P
Foder & Strö Hej! Jag har ett varmblod på foder sen nyligen, han står som lösdrift häst vilket jag inte alls är van vid. Just nu fodras han en gång...
Svar
12
· Visningar
3 974
Senast: Habibi
·
Hästvård Jag har en islandshäst som är tretton år. Under somrarna tappar hon sin pannlugg nästan helt och hållet, hon har då endast en liten tuss...
Svar
5
· Visningar
1 895
Senast: Softicut
·
A
Hästvård Det är inget fel på mitt sto, men jag har alltid varit fascinerad av min ridtravares svans. Har aldrig träffat en häst med en så rörlig...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: MonteRose
·
Hästvård De senaste åren har det varit poppis att ge ganska mycket protein och höga kvoter, inte minst bland hästar som går dressyr eller...
Svar
18
· Visningar
3 920
Senast: axel
·
H
Hästvård Hejsan! Min häst fick i fredags problem att äta och bara dreglade och fick feber. en vecka tidigare fick hon vaccinations spruta som...
Svar
2
· Visningar
1 380
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Badrumsrenovering - pris?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur