någon som vet vad detta är? Se filmklipp

Sv: någon som vet vad detta är? Se filmklipp

Det gick bra! :)

Dom lade även märke till att de knyckte i riktning ned mot kronbenet, samt i både knät och hasen. 8 röntgenbilder senare fick vi åka hem. Alla plåtar såg helt normala ut, och deras teori är att att det troligen kommer att försvinna allt eftersom hon växer och musklar upp sig. Dom menar att allt i benet inte alltid samarbetar så bra när hon inte är färdigvuxen.

Men jag var orolig innan röntgen gjordes då dom inte riktigt kunde sätta fingret på vad det var dom såg, och när dom sa att vi får ta några röntgenbilder för att utesluta att det är något allvarligt. Då va ja inte så tuff:crazy:

vad skönt =)hoppas det växer bort då =) min vet. var ju här för vaccination.. Men då kunde hon inte riktigt se heller vad det kan vara.. skulle ge b-vitamin i fodret. Sen kommer hon tillbaka om 4 veckor (3 nu) för vaccination igen och då får vi se..
Annars får jag väl oxå ta mig till Ale kliniken =)

Nix, knä finns bara bak. Framknä är något man slarvigt använder för karpalleden. Hästen har liksom alla (?) däggdjur bara ett par knä även om de går på fyra ben.

Nej det är bara som vi säger.

Ja, just därför jag gjorde " " runt knän...

Sist jag kolla fanns det iaf inga framhaser, det är ju en helt annan sak. Det finns ju inte ens nånting som man "bara säger" framhas till...

(men som vanligt är buke-folket helt humorslöst...)

Fast om det där var menat att vara roligt har vi nog inte samma typ av humor, det var ju inte ens roligt........nånstans.

Liknande trådar

Avel Ja, nu har ju de uttagna fölen varit officiella ett tag! Vad tycker ni om årets kollektion? Vilken skulle ni själva vilja ta med hem...
2
Svar
37
· Visningar
6 209
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Har ni missat protesten som pågår just nu inom transportbranschen? Lastbilar och andra fordon som står still en kvart vid 12:00 och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 412
Senast: lil-sis
·
Hästhantering En sak jag funderat mycket på är att hästar ofta sparkar mot människan vid lek. Titta på 3:e (tror jag det är, den som hoppar i...
2
Svar
33
· Visningar
6 498
Senast: dreampower
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 707
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka