Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är inte så bekant med lusern, hade vart kul att veta mer om det. Så kan någon vara snäll och berätta vad lusern är bra för, vad det...
Svar
9
· Visningar
1 545
Senast: Pathmaker
·
Hästvård Jag har en fjord född -10. Han har till och från varit "lös" i magen. Inte diarre, inte som kobajs, bara lite lite lösare än vanligt och...
2
Svar
33
· Visningar
3 944
Senast: malou78
·
Foder & Strö Vad är det för fel på den? Kan jag ha fått ett dåligt parti? :confused: Har köpt fem säckar och hästen tycker inte alls om det...
Svar
9
· Visningar
2 415
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Vet att det finna massa trådar ang detta men hittar inte direkt det jag söker. Har en vbl travare, val på 165cm som alltid varje vår...
2
Svar
21
· Visningar
3 037
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar va ni ger era exemhästar? Jag har en islandshäst här hemma som tyvärr har exem... Det finns ju alla möjliga...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 707
Senast: MissKulla
·
Hästvård Finns det någon här som har en häst som fått lipom? Vad för häst, när uppstod det och har något kunnat göras åt det?
Svar
3
· Visningar
5 029
Senast: Lickety
·
Foder & Strö Det är så att jag funderar på att skaffa häst till sommarn men jag är så osäker på de här med foder. Hur vet jag hur mycket mat jag ska...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: lewellyn
·
Hästvård Skall försöka göra en lång historia kort utan att förlora viktiga bitar. Ni får fråga om jag missat nåt. Mitt sto började i somras...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 454
Senast: Balahé
·
Hästvård Hittade för några dagar sedan en hårlös knöl eller krusta, ungefär 1x1 cm, mitt i mankammen på min äldre islandsvalack. Igår upptäckte...
Svar
4
· Visningar
1 156
Senast: Rimfaxe
·
C
Foder & Strö Jag har precis köpt flera rundbalar med ekologist ängshö till mina hästar men de vill inte äta det. Jag började ge det i fredag, men...
2
Svar
26
· Visningar
4 745
Senast: charleston
·
Hästvård Jag vet att man inte kan säga något definitivt utan att utreda vidare men jag behöver bolla lite med någon. Min drömhäst besiktigades...
Svar
19
· Visningar
5 232
Senast: Lavinia
·
Hästvård Ni som kan. När man longerar hästen, om hästen (eventuellt) ser lite halt ut i skritten, men ren i traven, sen struttar fram i galoppen...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 194
Senast: Zipp2010
·
Hästvård Mitt sto, 5 år, har benförtätning i höger framknä. Detta upptäcktes vid röntgen då hon var ca 1 grad halt vid böjprov. Jag begärde...
Svar
0
· Visningar
983
Senast: Tussemaja
·
I
Hästvård Jag har ett 21-årigt sto som har blivit svullen i ansiktet. Det började vid tinningen men nu är det även översta delen av ganaschen och...
Svar
4
· Visningar
2 122
Senast: Leoni
·
V
Hästvård Eftersom jag har väldigt långt till mitt sommarbete och har tre hästar har jag fått tag på en kubikstank att förvara vattnet i...
Svar
12
· Visningar
12 000
Senast: kvandi
·
Hästvård när börjar ni tvätta av era svettiga hästar innan ni släpper ut dom igen i hagen? Med eller utan täcke?
Svar
4
· Visningar
1 745
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Jag har sedan förra helgen nytt grovfoder till hästarna och fick hem svaret på analysen idag. När jag räknar på det så får jag till en...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: Shaggy
·
Hästvård Vilka är era bästa råd för att hästarna ska hålla sig friska och undvika sjukdom och skada?
Svar
15
· Visningar
1 472
Senast: Nominous
·
Hästvård Min käre klant till häst har lyckats trampa ett hål i hoven med hjälp utav en brodd. Han går nu lindad med vetflexbandage och lite...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: Remix
·
Foder & Strö Skulle bli glad om nån kan kika på analysen på detta hösilage och säga om det kan funka till två lättfödda tinkrar. Det är...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025