Hjälp, mina hästar äter inte nya höet

Sv: Hjälp, mina hästar äter inte nya höet

Men jösses, vi bor ju nästan grannar då, bor i den andra K-staden :-) Är det stora rundbalar? Jag skulle kunna köpa en och hämta nästa helg.

Vad smart, det har jag aldrig tänkt på! Men när du säger det så låter det ju mycket troligt. Tyvärr vet jag inte vad mitt hö är gödlsat med..

Men jösses, vi bor ju nästan grannar då, bor i den andra K-staden :-) Är det stora rundbalar? Jag skulle kunna köpa en och hämta nästa helg.

Jaså, ja men då kan du absolut få köpa en bal om jag har de kvar då. Ev är det några som är intresserade. Ja det är rundbalar, ca 250-300 kg ska det vara i dem. Tyvärr är alla öppnade för att jag skulle kunna analysera dem och få ett bra medelvärde, men jag tror det ska gå bra att rulla de ändå.

*halvt knapplån och helt OT*

Våra får är betydligt kräsnare än hästarna.:p Om våra hästar ratar något hö så gör definitivt fåren det också. Getter brukar väl vara mindre nogräknade dock.

Madick vill du köpa en bal? Jag har två kvar...

Om du vill kan du få ta båda, den ena har gått sönder när vi försökte flytta på den så det är bara massa löshö. Men jag har inte tagit något av de så tot har jag väl 500-600 kg kvar och du kan få de för 300 kr. Vill du bara ha den hela vill jag ha 250 kr för den, det ska vara 250-300 kg i den (jag tror det är närmare 300).

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 950
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 609
Senast: Stereo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar