Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag hade tyvärr anledning att ha framme mina grejor för sårbehandling förra veckan. Såg att en del grejor är out-dated så nu ska...
Svar
11
· Visningar
1 887
Senast: Ponnytant
·
Hästvård Har nyligen fått diagnosen på en av mina (yngre)hästar.. Jag har bara ägt honom i ett halv år, så problemet har nog funnits länge...
Svar
7
· Visningar
2 350
Senast: Roehl
·
Hästvård Jag är ägare till en pigg, fräsch och smidig snart 21-åring. Min undran är om vi kan/bör förebygga med Noni för att kanske slippa stela...
Svar
2
· Visningar
753
Hästvård Nu undrar jag hur det egentligen ser ut med regler angående utevistelse för hästar? Finns det något som säger att en häst måste få...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Min förra häst lyfte ALLTID h.f ben när han åt sitt krafftfoder. Varför gör de så?:p Bara konstig vana? :confused: (
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: Zandrah
·
I
Hästvård Idag har jag haft tid att observera vår ponny i hagen en längre tid. Ibland så är han tokhalt på höger bak. Dvs han sätter bara ner tån...
Svar
9
· Visningar
1 312
Senast: mayla
·
Hästvård Häst som fick chipfraktur på fram knä som 3åring, galopp häst. Opererad, med god prognos. Gått som ridhäst skog & dressyr i 4år (han är...
Svar
2
· Visningar
1 197
S
Hästvård Det var ju mycket prat om detta förr och hur vanligt det var. Finns det fortfarande kvar eller har dom lagt ner?
2
Svar
21
· Visningar
3 597
Senast: Halcyon
·
Hästvård Min häst håller på att göra mig galen (ruinera mig inom snar framtid?).. Han är otursdrabbad när det gäller hans fötter..eller jag...
2
Svar
23
· Visningar
8 634
Senast: Dandylinn
·
F
Hästvård Hej, vi har nu fått tillbaka en av våra ponnyer som nu har fått fång! Hon är 6 år och har gått på bete hela hennes liv. De som hade...
2
Svar
25
· Visningar
2 836
Senast: Tagliabue
·
Hästvård är det ngt som kommer igen....el läker det och försvinner för gott? Kan det ha ngn inverkan på hästens hållbarhet och användbarhet...
Svar
10
· Visningar
13 304
Senast: Nea86
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder så undrar jag om man har fula balar (väldigt ojämn form) betyder det då att dem är dåligt pressade? Har använt...
Svar
5
· Visningar
1 586
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Pållen har den senaste veckan tappat päls på bogpartiet, rygg och mage... Blir små fläckar där det saknas päls. Någon som vet vad detta...
Svar
15
· Visningar
18 585
Hästvård Hej Allihop! Har sökt och letat härpå buke samt googlat på omvänd hovbenssänkning! Låt mig förklara;) I höstas (okt) fick min kära...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Centaur
·
Hästvård Olyckan har råkat i trubbel igen :( Var idag och red i max en halvtimma, och när jag sedan skulle borsta av henne så upptäckte jag...
Svar
6
· Visningar
3 075
Senast: em-pirre
·
Hästvård Vad kostar de att röntga hästen inför ett ev köp? Är de vanligt att röntga både ben och rygg,och vem står för kostnaden? Delar ägare...
Svar
5
· Visningar
2 927
Senast: Kokosboll
·
Foder & Strö Sitter med ett angenämt problem i år och det är att vi har alldeles för mkt hösilage kvar, brukar ha det omvända problemet och har...
Svar
6
· Visningar
1 841
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö Jag har en mini-schettis som är nio år som jag har ägt i några månader. Jag tycker att hon är väl tunn! Hon är nyklippt o då syntes det...
Svar
5
· Visningar
1 608
Senast: ameo
·
Foder & Strö Min häst hade för första gången inte ätit upp sin mat under natten. Sedan hittade jag den här i höresterna. Någon som har en aning om...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: alenchik
·
Hästvård Jag ska iväg med min häst på vårt livs (mitt iallafall) första klinikbesök. Tidigare har jag bara varit med som medhjälpare/sällskap så...
Svar
8
· Visningar
1 657
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka