Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst drabbades av pälsätare i vintras, som inte ville försvinna (DÖ)!:( Började behandla henne med Switch pour on efter...
Svar
7
· Visningar
1 584
Senast: Duplo
·
F
Foder & Strö Har nu tagit reda på källan till min åsikt ang. rapsolja till häst. Fanns närmare än vad jag trodde, bara att kolla i bokhyllan :smirk...
2
Svar
36
· Visningar
5 927
Senast: MonteRose
·
Hästvård Ni som har hästar som krubbiter - vad gör ni för att lindra detta? Finns det någon som har fått sin häst helt symtomfri? Då menar jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 802
Senast: funderare
·
Foder & Strö Finns det någon maxgiva för krafft muskel? Mvh Sanna
Svar
5
· Visningar
1 653
Senast: Korven
·
Foder & Strö Är i den sitsen att jag måste stödutfodra hästarna i sommar, betet räcker inte till. Ger nu hösilage men det håller ju inte sommartid...
Svar
11
· Visningar
7 090
Senast: tgd
·
Foder & Strö Känner mig så rådvill därför slänger jag ut frågan här och hoppas på bra råd från någon (några..?) som kanske har erfarenhet av liknande...
Svar
10
· Visningar
2 303
Hästvård Det var inte igår som jag var inne på Buke men nu behöver jag åsikter utifrån. Sedan ett par månader har min häst skavt av sig pälsen...
Svar
6
· Visningar
1 810
Senast: traceys
·
Hästvård Behöver vaccinera hästen senast 120412, och det är en påskhelg mitt i detta så det är inte jättemånga dagar att välja på. Skulle...
Svar
1
· Visningar
1 622
Senast: akleja
·
Foder & Strö Hej Buke! Tänkte att vi kunde starta en tråd där man kan skriva om sina erfarenheter om olika färdigfoder, och på så sätt kunna hjälpa...
2
Svar
22
· Visningar
7 303
Senast: mahlmt
·
Hästvård Är en varm förespråkare för torv som strö, trots nackdelen att det är mörkt... Lättmockat, luktar inte, blir bra bäddar, och hästarna...
Svar
11
· Visningar
4 205
Senast: asa_olander
·
J
Hästvård Har fått ett nytt problem som jag inte hade förut Köpte min Islandshäst i oktober. Valack född -98. Han har svårt med traven , väljer...
Svar
13
· Visningar
1 770
Senast: kisse
·
Hästvård Jag har ett fullblod som är 8 år gammalt. Han har fått knäledsinflamation i höger bakknä. Han sk ah boxvila eller vila i liten hage i 3...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: kisse
·
Foder & Strö Sommaren närmar sig med stormsteg och jag börjar oroa mig för hur jag ska lyckas hålla hästen i hull i sommar. För tillfället är hästis...
2
Svar
21
· Visningar
1 761
Senast: Dandylinn
·
Hästvård När är frostgräs farligt? Alltid? Första frosten efter sommaren? Frost när gräset växer? Gräset växer här nu och det är frost vissa...
Svar
7
· Visningar
1 432
Senast: Leoni
·
Hästvård Hej! Min häst har, nere på benet en ganska stor bula. (I omkrets ca 1½ - 2 cm.) Men det är inte riktigt en bula för den är mjuk. (Jag...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Leoni
·
Foder & Strö Måste ställa en dum fråga.. Jag har haft hästar i lite drygt 10 år. Då det inte gjorts några ananlyser på hösilaget tidigare har jag...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Isislover
·
Foder & Strö Kom att tänka på en sak i dag när jag blandade hästens kvälls och morgon-krubbmat. Om man blandar nåt sockerrikt foder så som Betfor...
Svar
10
· Visningar
1 153
Senast: MonteRose
·
Hästvård Ena ponnyn trampade en spik i hoven för 3 dagar sedan. Satt 1-1 1/2 cm precis brevid strålspetsen och eftersom jag såg då det hände satt...
2
Svar
21
· Visningar
6 228
Senast: Grettir
·
O
Hästvård har ett halvblodsto som är f 96 som nu har hostat från januari. har varit inne på djursjukhus med henne nu förra veckan och då visade...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Lotus
·
Hästvård Vår dotter är inne på sitt sista tävlingsår med vår fantastiska b-ponny och nu går året och hon har knappt hunnit rida igång förrän det...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka