M
mirjada
Sv: Det här med olja till häst...
Jag vet flera hästar som fått rapsolja i flera år och dom mår bra...
Personligen vill jag inte ge det för att jag lärt mig att man inte ska ge det för att hästen kan bli sjuk.
Jag ger majsolja och jag tycker att det har fungerat jätte bra. Majsoljan sägs ju vara den för hästen smakligaste oljan.... men vem kan svara på vad hästarna tycker... jag känner ingen häst som kan prata :smirk: .
Och så har jag lite egna teorier om att majsoljan eller tistel olja skulle vara bättre än de andra...
Giraff skrev:men vad har ni för erfarenhet av rapsolja? har gett det till min häst ett tag, för att få upp honom i hull, men nu blir jag ju lite osäker om det kan vara så att den skulle vara dålig för hästen på något sätt...Vad tycker ni, bör jag ge någon annan olja istället? Finns t.ex majsolja i matvarubutiker? Tacksam för svar...
Jag vet flera hästar som fått rapsolja i flera år och dom mår bra...
Personligen vill jag inte ge det för att jag lärt mig att man inte ska ge det för att hästen kan bli sjuk.
Jag ger majsolja och jag tycker att det har fungerat jätte bra. Majsoljan sägs ju vara den för hästen smakligaste oljan.... men vem kan svara på vad hästarna tycker... jag känner ingen häst som kan prata :smirk: .
Och så har jag lite egna teorier om att majsoljan eller tistel olja skulle vara bättre än de andra...