symtomfri krubbitare - hur? (utan rem)

Sv: symtomfri krubbitare - hur? (utan rem)

När jag köpte min ponny krubbet hon väldigt mycket, det va en gammal vana. Men hon höll på med det mindre och mindre, och nu gör hon det bara enstaka gånger. Men jag tror att det va för att hon fick stå ute längre i större hagar med mycket gräs och fler hästkompisar. Men jag tror aldrig att hon kommer bli helt symptomfri. Men det har blivit mindre och mindre, sen finns det ju också sånt här krubbitarmedel som jag har smörjt i boxen och i hagen(där hon krubbiter):)

Sv: symtomfri krubbitare - hur? (utan rem)

Jag hade en krubbitare en gång... har fortfarande kvar hästen men kan inte kalla henne för krubbitare längre! :)

Varje gång hon började så fick hon backa... har lärt henne att backa när jag knäpper med fingrarna, så jag behövde inte vara i hennes närhet när jag gjorde det! Gjorde det konstant varje gång jag såg att hon började... och det tog ca. 5 månader så slutade hon helt! Mot slutet så behövde jag inte ens knäppa med fingrarna... utan så fort hon började kom hon på sig och backade självmant! ;) Har kameraövervakning i stall och över hagarna. Hon gjorde det aldrig i hagen, bara när hon var inne!

Tror även att aktivering är en mycket bra grej!

Liknande trådar

Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
516
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 672
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V