Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I stallet finns en halvblodsherre på 23 år. För några månader sedan upptäckte vi att han tuggade bussar av höet och spottade ut. Han...
Svar
15
· Visningar
4 222
Senast: anjescka
·
Hästvård Bakgrund: Hittade hästen i hagen för en vecka sedan liggandes med feber. Veterinär kom ut och konstaterade en lindrig infektion i...
Svar
12
· Visningar
3 183
Senast: maria_b
·
Hästvård Jag har ett litet problem. Idag när jag hade ridit klart märkte jag att min häst hade skav längst upp på båda frambenen. Jag vet inte...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Pemm
·
M
Hästvård Hej alla bukare! Behöver lite tips och hjälp, min lilla tinker har fått en massa utslag på halsen och hela mulen ser ut att vara...
Svar
8
· Visningar
1 661
Senast: Memphis Belle
·
I
Hästvård Ja, hur ser eran dagliga rutin ut dvs det ni alltid gör mer era hästar. Typ hur länge ni borstar, använder ni produkter på hästarna...
Svar
14
· Visningar
2 864
Senast: Bluefish
·
A
Foder & Strö Finns det något bra foderstatsprogram att räkna ut foderstater i? Förr var det ju hippocampus och det var jättebra, men finns det...
Svar
9
· Visningar
2 976
Senast: YW1966
·
N
Hästvård Hur brukar ni göra om hästen gått på medicin? Brukar ni bränna bajsen då? Jag vet ju att vid avmaskning bör det brännas om det finns...
Svar
2
· Visningar
1 150
Senast: Sockerbit
·
Foder & Strö Har ni hör talas om det? Jag fick en broschyr idag om det tillskottet när jag var och handlade foder till min häst. "Det här...
Svar
10
· Visningar
1 592
Foder & Strö Vill höra vad ni anser om detta, vill få fram både positiva & negativa upplevelser. Jag har ett gäng Nordsvenskar som är friska & sunda...
Svar
4
· Visningar
1 250
Hästvård Hallå! Jag är så trött på att hitta ena hästen med gula bakben varje morgon nu :( (kan tillägga att han är skimmel... :cool: ) Han...
Svar
18
· Visningar
2 234
Senast: Lotus
·
B
Hästvård Ja jag va ute o gav hästarna natta maten nu precis och min sambo stod vid staketet o jag satte på agrigatet, som min sambo hade drat ut...
2
Svar
21
· Visningar
2 970
Senast: lewellyn
·
Hästvård Var på en föreläsning för inte så länge sen på en ridskola i Sverige. Han som föreläste pratade om hästens hållbarhet o användning. Han...
2
Svar
20
· Visningar
5 664
Senast: Elina8
·
Hästvård Jag har nyligen kommit tillbaka till hästeriet efter många års uppehåll och har märkt att mycket är nytt. Det gäller både foder, skötsel...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 137
Senast: johanna80
·
Hästvård Medryttarhästen 19 årig fullblodsvalack hämtade jag in från hagen idag något knackig i gången, tog in honom i ridhuset och han är...
Svar
0
· Visningar
2 093
Hästvård Kikade i munnen på min unghingst idag. Shetlandsponny född 2009. Såhär såg det ut. Ser ut som att de två nya översta tänderna...
Svar
2
· Visningar
1 677
Senast: Pallen
·
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av korsförlamning? Hur länge efter själva "anfallet" kan de vara stela/halta bak? Hur har ni tränat...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: traceys
·
E
Foder & Strö Hej! Finns det ngn här inne osm använder sig av eller vet ngn som använder sig av Primero Total? Har bara hört gott om detta och...
Svar
9
· Visningar
6 616
Senast: Masse
·
Hästvård Pållen har haft fuktexem som vi behandlat med klorhexidin och äppelcidervinäger. Detta har varit främst under sadel, samt bogparti. Ett...
2
Svar
30
· Visningar
9 456
Senast: rubytoo
·
Hästvård Min pålle har börjat klia sig väldigt mycket speciellt på bog, hals, huvud och mellan frambenen. Han har oxå tappat/ kliat bort pälsen...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Hoobes
·
Hästvård Har googlat och letat här utan att bli klokare! Anamnes; Stort hbl som var ojämn till och från under någon vecka. Ägaren bokade...
Svar
6
· Visningar
2 489
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka