Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst lyckades i söndags morse bita sig rejält i tungan. Distrikt var ute och sydde men igår hade stygnen släppt och de blev Skara...
Svar
12
· Visningar
2 463
Senast: tuaphua
·
O
Hästvård Då jag vet att hästar kan bli känsliga när dom sätter päls till vintern så undrar jag om det är samma sak när dom tappar den?
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: iNHALE
·
Hästvård Jag har alltid föredragit avlivning med bult framför sprutalternativet. Men då har jag också bara varit med vid sprutavlivningar med den...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 656
Senast: Sockerbit
·
S
Hästvård Vad är IR för sjukdom hos hästar?
Svar
5
· Visningar
974
Senast: kryddan
·
Foder & Strö Vad anser ni om följande analys resultat från mitt hösilage? Ts:85% smältbart råprotein: 43g/ kg foder Energi: 8,7mj/kg foder...
Svar
3
· Visningar
3 165
Senast: MonteRose
·
L
Hästvård Hej! Min häst är inte riktigt som den ska men kan inte komma på vad som är fel. Symtom: * Ligger ner MYCKET mer än vanligt * Slö...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: pemi
·
Foder & Strö Min tjej fyller hela 18 år imorgon och skulle vilja ge henne något riktigt gott då hon är ett litet matvrak :D Sökt lite på google...
Svar
1
· Visningar
2 756
Senast: Görel
·
O
Hästvård Mitt halvblodsto har nu till och från haft hosta sen jan!8mkt hosta) hon har fått medicin som kortison,antibiotika,pencillin och...
Svar
9
· Visningar
1 238
Senast: lillsyrran
·
Foder & Strö Vår ponny svankar mer än tidigare, har fått ryggproblem, sadlarna sitter opassligt igen. Han har motionerats regelbundet hela vintern...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 166
Senast: Harbor
·
J
Hästvård Börjar undra om min häst kanske har fått kolikkänningar. Men det är samtidigt så konstigt för dessa symptomen ( Skrapar med framhoven...
2
Svar
32
· Visningar
3 046
Senast: Lotus
·
Hästvård 22-årigt sto, hoppad hela sitt liv på ganska hög nivå tills för några år sedan då ny ägare "skolat om" hästen till dressyrhäst...
2
Svar
23
· Visningar
4 231
Senast: Jenny85
·
Hästvård Kan man bada hästen ute nu när vädret inte är så varmt? Måste bada min pålle pga ohyra men har varken varmvatten eller spolspilta i...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: Bison
·
Hästvård Har nu hittat dessa konstiga små svart/röda prickar i skapet på alla mina tre hästar. Först såg jag det på stoets juver, och nu har även...
Svar
4
· Visningar
4 784
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Är det någon positiv skillnad på svarthavre vad gäller stärkelse/socker kontra "vithavre"? Jag tycker att det inte borde vara det...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Haft svårt att hitta hästgodis i lagom storlek. Jag tränar mkt med godis så det kan gå åt ett antal bitar under ett pass och då ska d...
Svar
4
· Visningar
1 431
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Har tittat på tidigare trådar men inte riktigt hittat svar på min fråga så nu hoppas jag på att någon har ett bra tips till mig. Mitt...
2
Svar
28
· Visningar
3 381
Senast: Sam
·
Foder & Strö Finns det något jag kan ge min 2 åring för att få honom i bättre hull ? Man skäms nästan över hur han ser ut men vet inte vad jag kan...
Svar
11
· Visningar
1 829
Senast: urkella
·
Foder & Strö Hej på er! Jag tänkte höra vad ni skulle säga om ett foder som har en kvot på 9,7 och en Ca/p kvot på 5,9? Jag vet att den höga...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Julienne
·
H
Hästvård Är det någon vänlig själ som kan tala om vad en "spruta" (dos, tub?) sedalin kostar?
Svar
2
· Visningar
1 345
Hästvård Mitt ena stos mage är hård. Hon visar inga tecken på smärta eller annat sånt. Hon är helt normal. Bara att magen är hård..nån som vet...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: Pemm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka