J
Jessica
Sv: Kolikkänningar??????
men kan inte bakjästen göra skada? tror faktiskt inte att jag vågar testa det me dtanke på jäsning och allt som blir. Har du testat det någon gång?
Har veterinären konsulterats om magen? Jag vet hästar som fått ordinerat magsårsmedicin och mått bättre efter det.
Om jag vore du skulle jag prova med Bio preminum eller liknande och se om det hjälper. Då får hästen möjlighet att få en bättre bakteriekultur om det blir för surt i magen med silage.
Linfröolja kan man ju alltid prova, men jag tror hellre isåfall på vanliga linfrön som du låter ligga i kokande vatten så de blir slemmiga, det skyddar tarmslemhinnan om den är retad. Vanlig bakjäst kan hjälpa vid magproblem och kostar ju knappt något att prova. Ett paket en eller två gånger per dag i vanliga kraftfodret. Jag tror dock inte att dessa båda åtgärder hjälper hästen fullt ut om den har sådana bekymmer som du beskriver, men det bör heller inte skada.
men kan inte bakjästen göra skada? tror faktiskt inte att jag vågar testa det me dtanke på jäsning och allt som blir. Har du testat det någon gång?