Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Köpte hem en påse chiafrö som jag tänkte prova ge istället för loppfrön. Ger alltid en kur på vår och höst för att rensa upp systemet...
Svar
9
· Visningar
5 751
Senast: bejkonfis
·
M
Foder & Strö Finns det någon här på forumet som har erfarenhet om Djävulsklo hackad skulle hjälpa mot sommareksem på häst? Läste att detta skulle...
Svar
3
· Visningar
1 211
Senast: Docka
·
Hästvård Kom ut till stallet idag på morgonen och upptäckte att min häst blivit sparkad av en annan häst i hagen på kvällen innan. (var inte jag...
Svar
3
· Visningar
1 050
N
Hästvård Allt fler veterinärer har idag samarbete med fysioterapeuter, vilket jag ser som väldigt positivt. Och även tvärtom- att dom kan...
Svar
17
· Visningar
1 872
Senast: nikorina
·
Hästvård Hur länge är det etiskt rätt att vänta på att en senskada ska läkas? Naturligtvis finns det inget "rätt" svar på den frågan, eftersom...
Svar
8
· Visningar
2 250
Senast: Centaur
·
Hästvård Så var veterinären ute igår och han sa direkt att det är något i hoven. Konstigt nog så har Leo inte varit halt trots en hovböld...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Zilla3
·
V
Hästvård Min 2-åring kom in en dag för ungefär två veckor sedan med rejält svullet ben och ett litet sår på insidan av bakbenet, under hasen. Han...
Svar
1
· Visningar
1 008
Senast: Shudde
·
Hästvård Jag har en häst som för tredje året i rad, med start i mitten av april tom. maj ibland andas häftigt eller låter när han andas (ett...
Svar
8
· Visningar
4 105
Senast: Karre
·
Hästvård Kan borrelia eller anaplasmos (eller vad heter det?) ge en febertopp på nästan 40 grader initialt för att sedan inom ett dygn sjunka...
Svar
0
· Visningar
935
Senast: Lona
·
Hästvård Hej,jag letar häst nu igen och varit och kollat på en jätte fint halvblod på 5 år.dock fick jag reda på att han krubbiter,jag har...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 299
Senast: Messy
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 233
S
Foder & Strö Är det någon som provat detta? Jag har en ponny som inte vill rida ut med mig själv, har bara ägt henne i 3 månader. Har tyvärr bara...
Svar
8
· Visningar
1 600
Hästvård Min ena häst fick en lätt spricka i ett framknä för ca 1,5 år. Sprickan upptäcktes inte på direkten tyvärr då han gick på bete. Han e...
Svar
5
· Visningar
987
Hästvård Vet inte riktigt vart jag skulle posta tråden? Det kommer att komma en ny kastrerad 4 årig Valack hit. Han kastrerades för ca tre...
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: Mitrolle
·
Hästvård vad för medel fungerar mot knott, broms och flugor? nu så börjar det komma knott på de varma kvällarna och jag ser redan att hästarnas...
Svar
10
· Visningar
1 376
Senast: teofil
·
Hästvård Satt och läste en artikel om hästhälsa ur tidningen Stall Magasinet för någon dag sedan. I den så hade statistik från ATG-klinikerna...
2
Svar
38
· Visningar
3 049
Senast: Speedway
·
Hästvård Nu menar jag inte hur det ser ut utan vad som faktiskt är en lös mankman, genetiskt. Inte den de får om de varit för feta. Inom PRE...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 459
Foder & Strö Jag har en islandshäst med sommarexem och har funderat på att ge någon form av tillskott med zink i eftersom detta är bra för både hud...
Svar
3
· Visningar
3 029
Senast: Totola
·
Hästvård hej jag har en ponny på 22 år som ibland blir lite svullen om sina framben när hon stått inne i boxen och sen försvinner det när jag...
Svar
1
· Visningar
650
Hästvård Om man köper en unghäst som ej är vaccinerad, kan det blir problem vid tävling när man väl vaccinerat den? Har för mig att man måste ha...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.