Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag har en fråga som jag funderat över... kan en häst vara svullen i ett ben (alltså över sena osv, inte mellan kota och hov), men...
Svar
11
· Visningar
4 530
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Om nu Swich ska försvinna vad är bästa sättet att försöka hålla hästen fri från fästingar? Jag tänker mest förebyggande. Jag tycker...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
12 847
Senast: Misan85
·
G
Hästvård Tog ut vetrinären till min gamla 20åriga tant då hon har varit halt fram under nästan 3 veckor. Hon är jättefin i formen men hennes...
Svar
14
· Visningar
5 597
Hästvård Hästen i fråga är inte min, jag vet inte hurvida veterinär kontaktats eller inte. Nordsvensk 23 år, sto. Pigg och glad, rids på...
Svar
4
· Visningar
1 612
Senast: Bobbo
·
Hästvård Hej, jag har funderat mycket på egen häst på senaste tiden men anser att jag inte har tillräckligt mer erfarenhet av skador för att...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hejsan, min skötponny har blivit sjuk senaste tiden, en equiteraput har tittar på henne och konstaterat att hon har "låst manke och...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: iNHALE
·
S
Hästvård Hej, jag behöver några tips här! :) Min medryttarhäst är av rasen finskhäst, en hästras som har väldigt mycket man, svans och...
Svar
6
· Visningar
1 810
Senast: Luna10
·
Foder & Strö Är det skadligt att ge en skvätt sockerfri saft (äppelsmak ;)) på kraftfodret till en häst som inte äter sina mineraler? Min häst har...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 172
Senast: Praefatio
·
Hästvård Igår när jag visiterade min häst var han varm och lite svullen på ett skenben, jag fick direkt känslan att han hade sparkat sig själv...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: bigganl
·
Hästvård Sen 1,5 år tillbaka har min islänning haft hudproblem, hon får som krustor/knutor vid armbågarna, ljumskarna, juvret och lite under...
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har för en vecka sedan köpt ett back on track täcke som jag nu vänjer hästen vid. Han hade det 1,5 h första dagen och sedan har det gått...
2
Svar
27
· Visningar
5 661
Senast: Magica
·
Hästvård Helt spontan undran bara.. Men kan en häst markera vid ridning men inte böjprov? Eller tvärtom?:D
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Sar
·
Foder & Strö Hej! Ska eventuellt köpa eget hö till min ponny då jag betalar "för andra" i nuläget. Står dvs. i ett stall där fodret ingår, men min...
Svar
14
· Visningar
2 414
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Kan det här verkligen stämma och i så fall, är det bättre eller sämre i utfodringssynpunkt. Ja, jag är urusel på såna måttenheter...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: IngelaH
·
L
Foder & Strö Hej Jag fick rekommenderat av min veterinär att jag ska ge min häst fiskleverolja? Det är för omega 3 fetterna som jag trodde fanns i...
2
Svar
22
· Visningar
5 447
Senast: loka75
·
Foder & Strö Hej! Känns som jag gjort ganska många fodertrådar här men behöver lite tips på bra foder för ponny som lätt faller ur. Hon är en...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Pälsen är fin och glansig, men huden är torr och fnasar lätt. Hästen har ingen klåda på kropp eller man , men har haft - det syns på...
Svar
7
· Visningar
4 308
Senast: Tanyara
·
Hästvård Först och främst: Jag ska ta hit veterinär. Har försökt få tag i idag, men inte lyckats ännu... Min ena häst har börjat tappa stora...
2
Svar
20
· Visningar
7 282
Hästvård Förra sommaren fick min häst en allergiskreaktion mot nånting som vi inte vet vad det var. En kväll var hon plötsligt kraftigt...
Svar
9
· Visningar
1 175
Foder & Strö är det sant? man skulle tydligen torka dem och sedan ge bara några dl? har ni några egna husrecept för hästen, som jag kan...
Svar
1
· Visningar
1 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka