Fiskleverolja till häst?

Sv: Fiskleverolja till häst?

Hej och tack för intressanta svar.

En del häller på kokande vatten på hela linfrön så att det sväller innan man ger det men finns inte omega 3 i hela linfrön alltså? Det var jubra att jag fick veta det :)

Jag köpte en 2,5 liters dunk kallpressad linfröolja för 238 kr. Kan man komma undan billigare? Förslag?

Med vänlig hälsning, L

Det tyckte jag var billigt för kallpressad linfröolja...? Var hittade du det?

Om du läser Monte Roses svar en gång till så ser du - Omega 3 finns i hela linfrön, men då dessa måste stöpas innan du ger dem till hästen så förstörs Omega 3-syran av värmen. Stöpas måste de för att inte riskera cynaidförgiftning (samma gift som finns i t.ex. bttermandel).

Det tyckte jag var billigt för kallpressad linfröolja...? Var hittade du det?

Om du läser Monte Roses svar en gång till så ser du - Omega 3 finns i hela linfrön, men då dessa måste stöpas innan du ger dem till hästen så förstörs Omega 3-syran av värmen. Stöpas måste de för att inte riskera cynaidförgiftning (samma gift som finns i t.ex. bttermandel).

Det var inte särskilt billigt jämfört med Bojs tips att googla på Gunnarshög!

Tack, det var billigt, jag har beställt. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 088
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 498
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: netschjen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?