Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en islandshäst på 19 år, flera gånger under våra ridturer kan det "hoppa" till i hans framknän. Det är så svårt att förklara, det...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Lolita
·
Hästvård Hej! Min häst blev för två veckor sedan akut halt i vänster framben. Det svullnade upp väldigt mkt och han ville inte stödja på det...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: Yeahnny
·
Hästvård Jag behöver veta vad kronisk lymfangit heter på engelska! Någon som vet? :bow: Google översätt verkade inte veta vad det hette...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: kopparberg
·
Hästvård Hästen ifråga skall på vet.bes. inför köp och jag kommer då att fråga också av veterinären tycker om saken, men jag skulle också vilja...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Pox
·
Hästvård Märkte för någon dag sedan att min häst har fått små "knölar" i huden, De är inte irriterade och hon tycks ej bry sig om att jag klämmer...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: ZaNdRoRiA
·
Foder & Strö Att man på tävling, vid tillfällig boxvila etc. kan lura i hästarna mer vatten genom att ha lite betfor i det måste ju vara en...
Svar
4
· Visningar
1 180
Hästvård Nu är jag här igen med mina dumma frågor :D Är på gång och ska lägga upp lite nya hagar, vinterhagar (japp, man ska vara ute i god tid...
Svar
6
· Visningar
1 638
Senast: clevelander
·
Hästvård Har ingen stor erfarenhet av dem. För mig är hovböld = rejäl hälta. Men kan en häst ha en böld utan att visa ngt/väldigt lite? Hur...
2
Svar
25
· Visningar
8 080
Senast: frittan
·
Foder & Strö Hej! Har skaffat lusern igen men eftersom det var ett tag sen jag använde det så kommer jag inte riktigt ihåg hur mycket vatten man ska...
Svar
15
· Visningar
1 722
Senast: Pathmaker
·
A
Hästvård Hej, jag är ny här så jag vet inte så mycket om sidan ännu, men jag hoppas att jag har kommit rätt. ;) Jag har en fråga som jag vill...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: gylle
·
Hästvård Hej! Jag har fått erbjudande om att börja rida på ett sto. Halvblod, 19år tävlat rätt högt i dressyr tidigare. Har även haft en...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Jag har fodrat mina fölis med ett och samma analyserade hösilage hela vintern men nu fick vi nog då vi har fått kassera nästan hälften...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har en fundering ang. senskada. För något år sedan hade jag häst på foder, men pga. ett stort misstag av tre inblandade parter...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: svea
·
Foder & Strö Nu börjar ju gräset komma i hagarna. Under vintern har hästarna stått på uträknad foderstat och varit jättefina i hullet. Nu kommer ju...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Totola
·
Hästvård Vad är det första ni tänker på när ni ser denna häst? Närings-/exeriörrelaterat? Varmblodssto, 8 år, ca 155 i mkh, fölat 2010...
2
Svar
25
· Visningar
5 689
Senast: _Amazing_
·
Hästvård Jag tänkte höra med er här inne om någon har en teori om vad som kan ha hänt. För drygt två veckor sedan ramlade min häst i hagen...
Svar
6
· Visningar
2 783
Senast: Patrici
·
Hästvård Min lille grabb har som jag upptäckte idag fällt enormt mycket päls. Har innan inte lagt märke till det och vinterpälsen har vart tät...
Svar
10
· Visningar
1 793
Senast: Monifa
·
Hästvård Står för något jag inte behövt göra sedan "kolla masken" kom, jag fick svar på ett prov att ena hästen hade lite mask. Hur gör jag nu...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Gelina
·
S
Hästvård Hej, har aldrig behövt nyttja försäkringarna på hästarna under dessa år så har noll koll och hoppas på lite hjälp från er. Var in på...
Svar
2
· Visningar
856
Hästvård Någon här som har erfarenhet av det? Min häst har en piphas sedan innan jag köpte henne, en mjuk och oöm galla på ena bak. Jag funderar...
Svar
5
· Visningar
5 165
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka