Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Mitt B-ponny sto har aldrig varit skodd och är idag 9år. Vi rider 5-6 dagar i veckan mest i skogen och i padocken. Till och från...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 441
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Min hast har helt plotsligt blivit oridbar. Hon slanger med huvudet och tar konstiga skutt in i trav. Driver man pa lite sa travar hon...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: Kricko_S
·
Hästvård Min häst är inte särskilt glad för veterinärer. När hon förstår vad det är frågan om, vilket hon gör ganska fort så kan en veterinär...
Svar
7
· Visningar
1 179
Senast: Totola
·
Foder & Strö Har nu i vinter köpt hö för första gången till min lilla raggsocka. Innan har vi stått i stall där hö ingår. Jag har ringt runt till...
Svar
16
· Visningar
1 954
Senast: Malin123
·
Foder & Strö Tänkte att jag skulle lägga till lite protein till kosten, men går det att ge för mycket protein, och vad är det som skulle bli farligt...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
18 662
Hästvård Min nordis har fått knutor längs mankammen, hårda sådana och på båda sidor av mankammen, även på den sidan där hon har sin tjocka man...
Svar
0
· Visningar
795
Senast: Tweety1985A
·
Hästvård då hästen lyckades slå upp ett sår i kronranden på ena bak benet igår, ser typ ut som ett lättare balltramp fast sitter på sidan av...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: MonteRose
·
P
Hästvård Var pá jätte stor hästmarknad i tisdags. De hade femhundra hästar mer i ár än vad de hade förra áret, sá ni kan ju tänka er hur mánga...
2
Svar
20
· Visningar
5 115
Senast: Majskolven
·
Hästvård Fick detta rekommenderat av en veterinär i går, till min häst som går ständigt på bakjäst. Någon här som känner till det? SUCCEED...
Svar
2
· Visningar
2 901
Senast: raggsock
·
F
Hästvård vet inte riktigt vart jag ska börja, men tänkte bara höra om någon varit med om något liknande? För två år sedan köpte jag ett eng...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: floyd
·
Hästvård hej min häst blev sparkad av min andra häst i hasen och tyvärr tog det illa så denna ovannämnda sena blev splittrad. är det någon som...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: yrbin
·
Foder & Strö Det här med att blötlägga hö för att få ur socker, hur går man enklast till väga? Jag har förstått att det inte räcker att bara vattna...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 631
Senast: Korven
·
Hästvård Har en isis som har haft fång nyligen och hon går i sjukhage, har en shettis med fång (hade det förra sommaren och då ägde inte vi...
Svar
15
· Visningar
1 436
Senast: Rufss
·
Hästvård Nu ska vi så om ni har några förslag på detta i mina ögon märkliga beteende. Det är så att vi har en flock med islandshästar i en...
Svar
7
· Visningar
2 131
Senast: Julienne
·
Hästvård Skall plrecis till och skicka in träckprov när jag såg att man kunde välja att analysera för lungmask. Hur pass vanlig är lungmask och...
Svar
13
· Visningar
5 165
Senast: doleron
·
Hästvård Vad betalar ni för behandling med kiropraktor?
Svar
11
· Visningar
2 962
Hästvård Hejsan, min häst har sen en tid tillbaka hostat en eller ibland ett par gånger när jag börjar trava igång henne under uppvärmningen...
Svar
4
· Visningar
1 994
Senast: Rhaven
·
Hästvård Jag och en kompis diskuterade lite idag efter att hon sagt att de tejpade deras hunds öron när den var valp, och att hunden inte tyckte...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: linnsan
·
A
Foder & Strö Hej, är nyfiken på hur alla andra gör inför sommarbetet? På hur lång förhand börjar ni beta in hästen? Hur länge får hästen äta i...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: queenz
·
Hästvård Hej! Vad tycker ni om min häst? Hur han rör sig, anser ni det som en störning bak? Han är grymt omusklad, håller på att bygga upp honom...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Senast: jasseeh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka