Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad anser ni om att linda benen på unghäst? Vi hade en intressant diskussion angående att linda benen (fleece + padd) på unghästar och...
Svar
15
· Visningar
2 142
Senast: MaRomer
·
Hästvård Om det kommer sprickor på var sida stråle upp mot ballen, beror detta då på: för höga trakter, långa tår, trångt skodd/verkad/för små...
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: Lindon
·
Hästvård Hejsan! Finns det någon mer än jag som har detta problem.....? Min häst man lägger sig på båda sidorna om mankammen, det är helt...
Svar
11
· Visningar
3 655
Senast: bigganl
·
M
Hästvård Hej! har en liten fråga om någon har erfarenhet av injektioner av TBC vaccin ( tuberkulos vaccin) i inkar? Har en häst med en ink på...
Svar
7
· Visningar
2 610
Hästvård Har fått svaret på träckprovet på min tinker valack på 9år. Han hade 450 EPG, hade i höstas 25 EPG. Stor skillnad och har inte avmaskats...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hej! Min häst är väldigt pigg och jag har börjat fundera på om det beror på all havre hon får? Hon får 0,5 kg havre på morgonen och 1...
Svar
19
· Visningar
2 016
Senast: r_freddy
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som får en slags fet beläggning på framsidan av bakbenen ovanför kotan. Det ser ut som extremt fett stöv och...
Svar
14
· Visningar
2 055
Senast: coolia
·
Hästvård Hovslagaren upptäckte ett hålrum i höger bakhov på vår fullblods vallack. Hon trodde att han haft en hovböld och att den orsakat...
Svar
2
· Visningar
1 174
Senast: Lunketuss
·
S
Hästvård En av hästarna hos oss hostar. Det är nu andra året det håller på, och det blir alltid värre mot våren/sommaren, även fast de denna tid...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Similitude
·
Hästvård Hur finmaskigt krävs för att stoppa pollen egentligen, kan ett nosnät göra det, eller är pollensporera så små att de tar sig igenom ändå?
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: sissu
·
Hästvård Min häst hade igår ett antal väldigt ytliga skärsår på båda bak. De var färska vid intag, ej svullet men lite ömt. Jag spolade av med...
Svar
3
· Visningar
1 506
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Vår ponny har senaste veckan börjat slå väldigt mycket med huvudet vid ridning, men bara utomhus och inte i ridhus. Är varken hostig...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: Faithfull
·
Hästvård Har någon bilder på regnskållor i olika stadier? Jag misstänker att min häst har det, veterinären har tittat på det men hon kunde...
Svar
1
· Visningar
1 370
Senast: Mynta2
·
Hästvård hästen har trampat av sig en sko och lite väl mycket hov for med. hovis var ute idag och satte på nya skor men fick bara in 2 sömmar på...
2
Svar
28
· Visningar
5 294
Senast: gylle
·
Hästvård Vad är första tecknen på att en häst har detta? Kan man testa själv på något sätt för att se om så är fallet eller inte? Hur är det med...
Svar
2
· Visningar
2 018
Senast: Sunelisa
·
Hästvård Vill verkligen tipsa om detta under medel som har gjort våran ponny frisk! Vår ponny blev sjuk hade hostat någon gång då och då,så en...
Svar
11
· Visningar
7 860
Senast: Scarry
·
Foder & Strö Finns här nån som har ett hum om hur mycket socker man kan räkna med finns i lucernpellets, typ Kvarnbyfoders, som ej innehåller melass...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Om man önskar att hästen skulle gå ner ett kg eller två:angel: vilket är bättre att ge då? Har flyttat och för första gången kan jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 914
Senast: Korven
·
Hästvård En avlägset bekants sto hade inseminerats och skulle sedan kollas med ultraljud. Veterinären råkade då penetrera tarmen vilket vi antar...
2
Svar
20
· Visningar
4 576
Senast: Hallonsoda
·
I
Hästvård Jag har ett 13 årigt sto som jag skulle ha sålt. Hon är ej halt samt mycket pigg, fräsch & välbehållen. Jag var igår med henne på...
2
Svar
23
· Visningar
3 229
Senast: ikaros227
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka